۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۲۹۸۷
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان خبر داد؛

تشکیل شورا‌های مساجد در ۱۵ منطقه کاشان

تشکیل شورا‌های مساجد در ۱۵ منطقه کاشان
حجت الاسلام نوروز زاده از تشکیل ۱۵ شورای مساجد کاشان در ۱۵ منطقه شهرستان کاشان خبر داد و گفت: اعضای شورای مساجد با آرای امامان جماعت انتخاب شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده یکشنبه شب در نشست اعضای شورا‌های مناطق ۱۵ گانه ائمه جماعات مساجد کاشان با نماینده ولی فقیه در کاشان بر ضرورت وحدت رویه و ارتباط بین ائمه جماعات مساجد کاشان و مرکز رسیدگی به امور مساجدکاشان تأکید کرد.

وی از تشکیل ۱۵ شورای مساجد کاشان در ۱۵ منطقه شهرستان کاشان خبر داد و افزود: هر منطقه‌ای دارای ۳۰ مسجد و ۳۰ امام جماعت است که اعضای شورای مساجد هر منطقه با آرای امامان جماعت ۳۰ مسجد همان منطقه انتخاب شده است.

حجت الاسلام نوروز زاده تعداد اعضای شورا‌های مساجد ۱۵ گانه مناطق کاشان به تناسب جمعیت هر منطقه ۳ تا ۷ نفر اعلام کرد و گفت: اعضای شورا‌های مساجد هر منطقه با رای امامان مساجد منطقه و از بین امامان جماعت همان منطقه انتخاب شدند.

به گفته وی، شهر‌ها و مناطق ۱۵ گانه‌ای که دارای امام جمعه هستند جلسات شورای این مناطق با محوریت امام جمعه همان منطقه برگزار می‌شود و با معرفی نماینده خود به مرکز امور مساجد شهرستان کاشان پل ارتباطی بین شورای منطقه و مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان خواهند بود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان گفت: مسؤولان شورا‌های مساجد مناطق ۱۵ گانه کاشان با عضویت در مجمع مرکزی به نمایندگی از ائمه جماعات مناطق ۱۵ گانه در شورای مرکزی ائمه جماعات مساجد کاشان شرکت خواهند داشت.

به گفته وی برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان و پیام و مطالبات نماینده ولی فقیه در کاشان از ائمه جماعات کاشان از طریق شورای مرکزی ائمه جماعات کاشان به اعضای شورا‌های مناطق ۱۵ گانه منتقل خواهد شد.

حجت الاسلام نوروز زاده ارتباط شبکه‌ای بین شورا‌های مساجد مناطق ۱۵ کاشان، شورای مرکزی ائمه جماعات مساجد کاشان، مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان و نماینده ولی فقیه در کاشان را درواقع تعامل و ارتباط بین ائمه جماعات مساجد کاشان دانست.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان گفت: با تشکیل این شورا‌های مساجد کاشان این ظرفیت برای مدیران اجرایی شهرستان کاشان آماده شده است تا در جلسات شورا‌ها شرکت و مشکلات و معضلات این مناطق و مطالبات مردمی را احصا و نسبت به رسیدگی آن اقدام کنند.

حجت الاسلام نوروز زاده همچنین از افزایش مراجعات مردمی به مساجد و افزایش مطالبات مردمی از مسجد خبر داد و اظهار داشت: مردم هر منطقه از مسجد و امام جماعت مسجد محل خود مطالباتی دارند و مسجد و امام جماعت مسجد را ملجا و پناهگاه و پل ارتباطی بامسؤولان شهرستان برای رسیدگی به مطالبات خود می‌دانند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات