۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۲۹۹۰
حجت الاسلام نقیب مطرح کرد؛

تأسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن اتفاقی کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی

تأسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن اتفاقی کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی
سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به چشم اندازها و اهداف بلند این دانشگاه، تأسیس این مرکز بزرگ علمی و قرآنی را اتفاقی کم نظیر بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی عصر امروز در سالن همایش های بین المللی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد نقیب رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این همایش با بیان این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها دانشگاه اختصاصی در ایران است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود شش هزار دانشجو و قریب به یک هزار استاد حق التدریس و ده ها استاد عضو هیأت علمی نیز در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که این دانشگاه در ابتدا سال ۱۳۶۱ به نام مدرسه تربیت مدرس قرآن کریم در تهران به صورت دوره های دو ماهه، شش ماهه و دوساله پذیرش دانشجو می کرد، اظهار داشت: تأسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با این تعداد دانشجو، استاد و فعالیت پژوهشی بعد از انقلاب اسلامی یک اتفاق کم نظیر به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نهادینه شدن و جهانی شدن فرهنگ و آموزه های قران کریم در زندگی فردی و اجتماعی و رشد جامعه به سوی حیات طیبه را چشم انداز این دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: تربیت نیروی انسانی مهذب، متعهد و متخصص، جهت تدریس، پژوهش و برنامه ریزی در زمینه علوم، فرهنگ و معارف قرآنی، نشر و ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی در پرتو مکتب اهل بیت(ع) و ایجاد محیط مناسب برای بهره گیری از امکانات علمی و روش های تحقیقاتی و تبادل اطلاعات در داخل و خارج کشور از جمله اهداف این دانشگاه است.

در ادامه با اشاره به همایش بین المللی پژوهش های قرآنی، اظهار داشت: این همایش امسال در دوازدهمین دوره با موضوع «قرآن کریم و ایمان به وعده های الهی» در حال برگزاری است و تعداد مقالات ارسالی به آن و همین طور کیفیت آثار واصله نشان از توجه ویژه پژوهشگران برتر به این همایش و تعمیق باورهای قرآنی در اندیشه مردم مسلمان دنیا دارد.

حجت الاسلام نقیب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مستقیم بودن نگاه قرآن به تاریخ یادآور شد: قرآن کریم به تاریخ تنها نگاه الهی را مطرح می کند و نگاه ارتجاعی، قهقرائی و دورانی ندارد.

وی در ادامه قوانین حاکم بر عالم را قوانین الهی دانست و خاطرنشان ساخت: اسباب، مسببات و سنت های عالم هم الهی هستند و یکی از سنت های حتمی خداوند حفظ دین  و حفظ قرآن کریم در هر زمان و مکان است که هیچ گاه از آن تخلفی صورت نخواهد گرفت./1330/ج

ارسال نظرات