۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۰۳۰۰۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

علمای دین مردم را از تهاجم فرهنگی دشمنان نجات دهند

علمای دین مردم را از تهاجم فرهنگی دشمنان نجات دهند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمنان در عصر کنونی به فکر نابودی انسانیت هستند، گفت: علمای دین مردم را از تهاجم فرهنگی دشمنان نجات دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه در هشتسمن جلسه از دهه اول شعبان در حسینیه هدایت گفت: سابقه و پیشینه دانش خودشناسی در جهان سابقه بسیار طولانی دارد.

وی افزود: این دانش همیشه برای اهلش دانش با ارزشی بوده، اهل این دانش دنبال این مهم بودند که بفهمند و بدانند چه کسی هستند و جایگاهشان در این عالم در کجا قرار دارد.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: به قدری این دانش برای اهلش ارزشمند بود که در تاریخ نوشته شده دو هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) در منطقه یونان که یکی از قدیمی ترین مناطق علم منطقه و فلسفه به شمار می رفت معبدی را برای عبادت ساخته بودند که بر سر در این معبد سنگ بزرگی را با نوشته ای به این مضموت که خود را بشناس نصب کرده بودند و در همین فضا حکمای الهی بسیاری رشد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انبیای الهی انسان‌هایی خودشناس، خدا شناس و جهان شناس بودند، اظهار داشت: آن بزرگان در تقویت علم خودشناسی پیشگام بودند. انسان تا با خداوند پیوند نخورند امکان اصلاح درونی و کردار آنان وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه مهمترین دلیل فاسد شدن انسان ها را عدم خداشناسی آنان بیان کرد و گفت: اگر همه انسان ها قلب خودشان را تحت اختیار خداوند بسپارند جهان عاری از فساد، قتل و غارت می شود.

وی ادامه داد: انسان به هر میزان رابطه خود را با خداوند تقویت کند کمتر مرتکب عمل خطا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) اهل انجام تکلیف بودند که توانستند به آن مقامات دست یابند، گفت: امام محمدباقر(ع) می فرمایند: آن کلمات سی تکلیف بود که ایشان به آن عمل می کردند؛ زمانی که به حضرت ابراهیم(ع) که در نود سالگی صاحب فرزند شده بود گفته شد فرزندت را قربانی کن و ایشان بدون کمترین تعلل اطاعت کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گاهی انسان برای پاک شدن از گناه در این عالم به بلا گرفتار می شود، عنوان کرد: دسته ای از افراد هستند که در هر شرایط و سختی تلاش می کنند تا دیگران را مودب به آداب اخلاقی کنند. معلم های الهی به دنبال هدایت مردم می دوند و به هیچ عنوان توجه نمی کنند دیگران آنان را دیوانه خطاب کنند.

وی ادامه داد: معلمان الهی هرگز شاگردان بیمار و ره گم کرده را رها نمی کنند چرا که خداوند آنان را طبیبان بشریت معرفی می کند و در غیاب حضور معلمان الهی این وظیفه بر عهده علمای دین است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: وظیفه واجب کنونی علمای دینی نجات مردم از گمراهی است امروز دشمنان با هزار ترفند در برنامه های ماهواره ای درصدد گمراه ساختن و نابودی مردم هستند بنابراین علما وظیفه دارند به هر میزان که دشمن در تلاش گمراه ساختن مردم هستند به همان مقدار علما باید به دنبال هدایت مردم اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند بیش از صد بار در قرآن کریم به مردم گفته است که به سوی من بیایید، گفت: انسان اگر به سوی خداوند برود مغفرت و رحمت حضرت حق شامل او می شود انسان گناه کار می تواند با توبه به سوی خداوند برود.

وی با تأکید بر این که انسان باید جایگاه خودش را بداند و خودش را بشناسد، خاطرنشان کرد: انسان از نظر هویت از همه موجودات بالاتر است پس او نباید خود را ارزان بفروشد، انسان اگر می خواهد خودش را معامله کند چه کسی بهتر از خداوند که به قیمت بالا خریدار اوست، اگر خداوند به انسان نگاه کند دنیا و آخرتش آباد می شود بنابراین انسان باید به دنبال کسب این نگاه باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات