۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۰۳۰۱۴
حجت الاسلام کفیل:

ثبات قدم در ایمان و مقاومت در برابر گناه ضامن نجات انسان در آخرالزمان است

ثبات قدم در ایمان و مقاومت در برابر گناه ضامن نجات انسان در آخرالزمان است
استاد حوزه علمیه عاقبت بی توجهی به خداوند را هلاکت و ثبات قدم در ایمان و مقاومت در برابر گناهان را ضامن نجات انسان در آخرالزمان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کفیل استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد غدیر گفت: انسان باید در همه لحظات برای ظهور امام زمان(عج) دعا کند.

وی افزود: پیامبراسلام(ص) در شب نیمه شعبان تا سحر به عبادت و دعا مشغول بودند و در روایت آمده که امام علی(ع) نیز در شب نیمه شعبان تا صبح پلک خود را فرو نمی بستند و به عبادت می پرداختند.

حجت الاسلام کفیل درخصوص اهمیت سبک زندگی مهدوی ابراز کرد: انسان همیشه باید از خداوند زندگی مهدوی را درخواست کند برای آن که زندگی انسان مهدوی شود باید ابتدا زمان شناس باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: فرزندم در غیبتی قرار می گیرد که در آن زمان همه مردم هلاک می شوند غیر از یک دسته افرادی که در اعتقاد به حضرت مهدی(ع) ثابت قدم باشند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در مقابل امام معصوم(ع) تسلیم باشد، گفت: انسان مهدوی در ولایتمداری ثابت قدم است و لحظه ای به غیر مشغول نمی شود.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: امام صادق(ع) برای شیعیان آخرالزمان گریه می کردند، در روایت است در آخرزمان مردم صبح مومن از خانه خارج می شوند و شب ایمان خود را از دست می دهند؛ انسان اگر زمان شناس باشد ایمانش محفوظ می ماند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید در همه لحظات از خداوند بخواهد در دین و ایمان ثبات قدم داشته باشد، گفت: انسان باید از خداوند بخواهد دیندار از دنیا برود.

وی با اشاره به اینکه عاقبت بی توجهی به خداوند هلاکت است، عنوان کرد: انسان مدام باید به خداوند توجه داشته باشد، انسان قبل از آنکه برای مال و ثروت نگرانی داشته باشد باید به دین و ایمان خود و خانواده اش نگران باشد.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: انسان زمان شناس باشد از دین خود مراقبت می کند که مبادا دینش را از دست بدهد و مدام از خداوند درخواست کمک می کند تا دین او حفظ شود. انسان باید به حدی خداوند را یاد کند که لحظه ای از یاد خداوند غافل نشود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان اگر پیوندش با خداوند دائمی باشد می تواند ایمان خود را حفظ کند، ارتباط انسان با امام معصوم نیز باید مداومت داشته باشد تا بتواند از حیرت آخرالزمان نجات پیدا کند. ثبات قدم در ایمان و مقاومت در برابر گناهان ضامن نجات انسان در آخرالزمان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات