۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۰۳۰۱۷
نماینده طلاب و روحانیان خراسان شمالی:

بیانیه گام دوم انقلاب باید فرهنگ عمومی جامعه شود

بیانیه گام دوم انقلاب باید فرهنگ عمومی جامعه شود
نماینده طلاب و روحانیان خراسان شمالی گفت: باید پیام بیانیه گام دوم انقلاب فرهنگ جامعه ما شده تا با اجرایی شدن آن زمینه برای تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم شود.

حجت‌الاسلام محسن طهماسبی، نماینده طلاب و روحانیان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت حوزویان در اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: خدا را به خاطر وجود رهبری حکیم و ژرف‌نگر شکر می‌کنیم که حقا و انصافاً خلف صالحی هستند.

وی ادامه داد: ایشان در این تلاطم عجیب روزگارمان توانسته‌اند به‌خوبی از پس این امانت الهی برآیند و امید است که این امانت را شخصاً به دست مبارک امام زمان (عج) برسانند.

حجت‌الاسلام طهماسبی خاطرنشان کرد: درباره بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده، در همین مدت کوتاه محققان، تحلیل گران و اساتید اهل فن نظرات بسیاری درباره آن داده‌اند و هر کسی از جایگاه خود آن را مورد بررسی قرار داده است.

وی تصریح کرد: برداشت‌ها و تحلیل‌های شخصی غلط نیستند؛ اما تمام و کمال نیستند دلیل آن هم این است که در پس کلمات ساده این بیانیه دریای عمیقی از معارف نهفته است که باید با توجه به خط کلی نظام فکری ایشان که همان تمدن سازی است حداقل ماه‌ها درباره آن بحث و گفت‌وگو و تفکر شود.

حجت‌الاسلام طهماسبی افزود: باید مراقب باشیم که مطلقاً از هرگونه شتاب‌زدگی و تحلیل‌های غلط پرهیز کنیم تا گرفتار سوءبرداشت نشویم؛ زیرا این سوءبرداشت و تصمیم‌های ناشی از آن بسیار خطرناک است.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از صدور قطعنامه 598، اظهار کرد: پس از صدور پیام مهم پذیرش قطعنامه 598 توسط امام خمینی (ره)، رهبری می‌فرمایند: حقیقتاً این پیام امام یکی از آیات و معجزات بزرگ این انقلاب است، کلمه به کلمه و جمله به جمله این پیام قطره باران رحمتی است که کام مشتاقان و جان عاشقان را سیراب می‌کند.

حجت‌الاسلام طهماسبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب چنین تفکری را درباره پیام مهم امام و مقتدای خویش داشته و دارند و اکنون بر ما هم فرض است که در مورد بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی امام و مقتدای ما صادر شده است چنین تفکری را داشته باشیم.

وی گفت: در ستایش این پیام ساعت‌ها باید سخن گفت و در تفسیر آن عمری را صرف کرد و مهم‌تر از همه این پیام باید فرهنگ جامعه ما شود تا با اجرایی شدن مفاد آن زمینه برای تحقق تمدن نوین اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب فراهم شده و این تمدن به انقلاب و تمدن جهانی حضرت مهدی موعود (عج) متصل شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات