۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۰۳۰۲۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد؛

۱۶ هزار و ۵۰۰ بند کاغذ به زودی وارد استان قم می‌شود

۱۶ هزار و ۵۰۰ بند کاغذ به زودی وارد استان قم می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه قم سالانه به ۱۰ هزار تُن کاغذ نیازمند است، اعلام کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ بند کاغذ به زودی وارد استان قم می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در کارگروه تنظیم بازار که در سالن جلسات امام جواد (ع) در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نبودن مشکل تامین و توزیع کاغذ در استان گفت: اگر ناشران و مراکزی که نیاز به کاغذ در بخش تولید کتاب دارند، می‌توانند به سامانه www.paperds.ir مراجعه کنند تا بتوانیم سهم بیشتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته مربوطه دریافت کنیم.

وی افزود: ۱۲۸۶ ناشر و ۲۹۸ چاپخانه در قم وجود دارد که بیش از ۸۰۰ ناشر فعال است. با توجه به این آمار در درازمدت ممکن است در زمینه کاغذ برای قم چالش ایجاد و چاپخانه‌ها تعطیل شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه سالانه استان قم به ۱۰ هزار تُن کاغذ نیازمند است، گفت: به زودی ۳۷۳.۵ تُن کاغذ معادل ۱۶ هزار و ۵۰۰ بند وارد استان می‌شود.

حسینی کاشانی ادامه داد: کاغذ جزو کالا‌هایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کند. از تیرماه پارسال تاکنون ۲ هزار و ۱۳۱ تُن معادل ۸۲ هزار و ۳۰۹ بند کاغذ در استان قم توزیع شده و فاکتور توزیع نیز موجود است.

وی در پایان با اشاره به اینکه نظارت صورت گرفته بر توزیع کاغذ در قم باعث قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، گفت: ناظران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت تعاونی ناشران از زمانی که کاغذ را به متقاضیان تحویل می‌دهند تا زمانی که کاغذ مورد استفاده قرار گیرد، نظارت کافی را اعمال می‌کنند. /۹۹۸/د ۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات