۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۰۳۰۲۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
گرامی داشت شهید صیاد شیرازی در شاهرخت، قاینات میزبان رقابت های قرآنی و تأکید امام جمعه بشرویه بر شادی اسلامی عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مراسم گرامی داشت شهید صیاد شیرازی به مناسبت هفته ارتش، از طرف قرارگاه عملیاتی تیپ شهید نصر در شاهرخت برگزار شد.

امام جمعه حاجی آباد در این مراسم گفت: شهید صیاد شیرازی با تهذیب نفس و خودسازی به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود رسید.

حجت الاسلام مرتضایی نیا، اظهار کرد: نیروهای مسلح، چراغ امت هستند و در هر عرصه ای که نیاز باشد چه در دفاع از کشور و چه در سازندگی و کمک به مردم شاهد جانفشانی شان هستیم.

وی گفت: آمریکا منشا تروریست است و به ناحق و در اقدام وقیحانه، سپاه قهرمان را که مولد انقلاب است تروریست خطاب می کند.

قاینات، خرداد میزبان رقابت های قرآنی

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف‌و امور خیریه خرداد ماه در قاینات برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات گفت: این رقابت ها در دو گروه خواهران و برادران و سنین بالای 18 سال در جوار امامزاده زید فرخ آباد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی افزود: این رقابت ها در رشته های حفظ یک، پنج، 10 و کل قرآن، قرائت، ترتیل، اذان و دعا برگزار می شود. وی، با بیان این که 850 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم قاینات فعالیت دارند، گفت: این تعداد از یک جزء تا پنج، 10، 20 و کل قرآن کریم در حال حفظ هستند و 10 حافظ کل قرآن کریم در شهرستان فعالیت دارند به علاوه، دو نفر از مربیان نمونه قرآن کریم در اواخر فروردین ماه جاری به دیدار مقام معظم رهبری نایل می شوند.

اعتقادها در برنامه های شاد زیر سوال نرود

اجرای برنامه های شاد و متنوع برای جوانان مانعی ندارد اما باید در نظر داشت تا اعتقادها و مسائل دینی مذهبی زیر سوال نرود.

امام جمعه بشرویه در نشست ستاد امور جوانان این شهرستان، با تبریک اعیاد پیش رو، گفت: برنامه شاد و مفرح باید در چارچوب شهرستان برگزار شود و می توان با همکاری نهادهای فرهنگی، برنامه های فرهنگی زیادی را برگزار کرد.

حجت الاسلام معلمی افزود: اکنون که در دور دوم انقلاب هستیم باید به جوانان بها بدهیم و خیلی از امور به آن ها واگذار شود چرا که در هشت سال دفاع مقدس نیز بیشتر فرماندهان جنگ، میانگین سنی 22 تا 30 سال داشتند.

وی، از مسئولان ورزشی شهرستان انتقاد کرد و گفت: امکانات تفریحی و ورزشی در بشرویه کم است و در این زمینه نوجوانان و جوانان با مشکلاتی مواجه هستند.

فعالیت ۲۷ سازمان مردم نهاد فعال در خراسان جنوبی

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۲۷ سازمان مردم نهاد فعال در خراسان جنوبی وجود دارند.

مریم مهرور، امروز ۲۵ فروردین در نشست خبری به مناسبت هفته جوان اظهار کرد: در تمام شهرستان‌های استان 70 عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته جوان برکزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سامانه کارآفرینی آنلاین با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در هفته جوان رونمایی خواهد شد، افزود: راه‌اندازی اتوبوس جوان، افتتاح دفتر خبرگزاری برنا، افتتاح ۹ خانه جوان در شهرستان‌های استان، تقدیر از فعالان اوقات فراغت و جشنواره نشاط و امید جوانان از جمله برنامه‌های هفته جوان خواهد بود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات