۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۳۰۳۶
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برگزاری دوره‌های مهارتی مرتبط با مهدویت در مدارس علمیه

برگزاری دوره‌های مهارتی مرتبط با مهدویت در مدارس علمیه
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره‌های مهارتی مرتبط با مهدویت در مدارس علمیه حواهران استان خبر داد.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن عید سعید نیمه شعبان و میلاد سراسر نور مهدی صاحب الزمان (عج) خاطرنشان کرد: جشن‌های ویژه این عید بزرگ در مدارس علمیه خواهران استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشن‌ها با حضور طلاب و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: استفاده از ظرفیت طلاب خواهر و حوزه‌های علمیه خواهران در بحث مهدویت یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز جامعه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رحمانی، ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه خصوصا در بین جوانان و نوجوانان را لازم دانست و ادامه داد: به یقین نقش حوزه‌های علمیه در فراهم آوردن زمینه ظهور و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در بین عموم مردم غیرقابل انکار است.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های مهارت افزایی مرتبط با مباحث مهدویت در مدارس علمیه خواهران استان اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها در همه مدارس با موضوعات از قبل مشخص شده و با همکاری ستاد اقامه نماز استان در بازه‌های زمانی مشخص برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پاسخ به شبهات مهدویت، تشریح رسالت طلاب در زمینه سازی ظهور، آسیب شناسی جامعه منتظر، تشریح مهمترین رویکرد فرقه‌های انحرافی، راهکار‌های عینیت بخشیدن به مهدویت در زندگی مردم و نقش باور به مهدویت در معنا از مهمترین موضوعاتی هستند که در این نشست‌های بصیرتی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرند.

این مقام مسؤول، انجام کار علمی و پژوهشی در موضوع مهدویت را یکی از مهمترین اولویت‌های امروز حوزه‌های علمیه بیان کرد و گفت: باید بتوانیم طلابی تربیت کنیم که پاسخ گوی شبهات مطرح در حوزه مهدویت باشند و این نیازمند برگزاری دوره‌های مختلف بصیرت افزایی است.

حجت الاسلام رحمانی، مهدویت را یکی از اصلی‌ترین ارکان شکل دهنده انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهدویت پیشران حرکت انقلاب اسلامی از نظر معرفتی و هم چنین از نظر عملی یک موتور محرک و انرژی بخش بوده و امید به تحول انقلاب اسلامی را پدید آورده است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات