۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۳۰۳۹
حجت الاسلام حسین پور خبر داد؛

ارسال ۲۲۰ مقاله به پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

ارسال ۲۲۰ مقاله به پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت
دبیر اجرایی همایش دکترین مهدویت از ارسال ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۴ مقاله فرصت دارند و صاحبان ۱۸ مقاله برتر نیز تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پیش از ظهر امروز در سالن نشست های مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی حسین پور دبیر اجرایی همایش پانزدهم دکترین مهدویت در این نشست اظهار داشت: دو سال است که رویکرد همایش تغییر پیدا کرده است و مشارکت مراکز علمی در این دو سال تحول پیدا کرده و ما به صورت رسمی نزدیک به 10 مرکز را مشارکت علمی داده ایم.

وی با اشاره به این که مؤسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه المصطفی، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه امام صادق(ع) از جمله مراکز اصلی همکار در مباحث علمی هستند، گفت: قبل از برگزاری همایش پیش نشست هایی برگزار می‌ کنیم که مقالات برگزیده های پیش نشست ها فرصت ارائه در همایش اصلی که آخر هفته خواهد بود پیدا خواهند کرد.

دبیر اجرایی همایش پانزدهم دکترین مهدویت عنوان کرد: رویکرد اصلی ما بیشتر جنبه علمی آن است و مجوز isc را نیز از پایگاه علوم استنادی جهان اسلام را دریافت کرده ایم و مقالات برتر در نشریه های مجموعه از جمله فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود، عصر آدینه و علمی ترویجی پژوهش های مهدوی به چاپ خواهد رسید و مقالات برتر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می شود.

وی خاطرنشان ساخت: نزدیک به 100 مقاله از خود مراکز علمی و پژوهشی و بیش از 120 مقاله به صورت آزاد به دبیرخانه همایش رسید که در مجموع 220 مقاله می‌ شود؛ از بین 64 مقاله ای که در این همایش فرصت ارائه پیدا خواهند کرد و مقالات برتر شمرده می شوند، صاحبان 18 مقاله نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام حسین پور در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مهدویت عنوان کرد: در کنار این که این همایش با همکاری جهاد دانشگاهی قم، جشنواره ملی مهدویت را داشتیم که بیشتر رویکرد فرهنگی و رسانه ای داشت که محورهای آن جشنواره نیز دقیقا همان رویکردهای دکترین مهدویت بود.

وی با تأکید بر این که از بیوت مراجع، شخصیت های کشوری و لشکری و اساتید حوزوی در این همایش افراد برجسته ای حضور خواهند داشت، گفت: با همکاری خوب جامعه المصطفی و دانشگاه مذاهب اسلامی بیش از 10 میهمان خارجی نیز در این همایش خواهیم داشت و به دلیل شرایط اقتصادی همایش را از دو روز به یک روز تقلیل دادیم که کل برنامه از صبح تا غروب روز پنجشنبه 29 فروردین برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش پانزدهم دکترین مهدویت ابراز داشت: سخنران افتتاحیه مراسم آیت الله محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سخنران اختتامیه نیز حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه خواهد بود؛ بعد از مراسم افتتاحیه کمیسیون های تخصصی از ساعت 11 صبح تا پنج عصر برگزار می شوند و در مراسم اختتامیه که از ساعت 17:30 تا 19:30 برگزار می شود گزارشی از کمیسیون ها نیز ارائه می‌ شود.

دبیر اجرایی همایش بین المللی دکترین مهدویت با بیان این که این برنامه از شبکه نور و قرآن به صورت زنده پخش می‌ شود، ابراز کرد: همین طور شبکه جهانی ولایت پخش زنده خواهد داشت و در صدد این مطلب هستیم که پخش زنده اینترنتی هم داشته باشیم؛ 64 مقاله ای که فرصت ارائه پیدا می‌ کنند مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی هستند و نزدیک به 150 مقاله امتیاز لازم را برای چاپ در نشریات پیدا کرده اند.

وی با اشاره به این که یکی از قسمت های ویژه برنامه بحث «مهدی یاوران» است، گفت: در 18 عرصه از مهدی یاوران و دو مرکز علمی که بیشترین مشارکت و فعالیت را داشته اند، تقدیر به عمل خواهد آمد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات