۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۰۳۰۴۸
با تقدیر از برگزیدگان؛

همایش بازخوانی آثار علمی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران به کار خود پایان داد

همایش بازخوانی آثار علمی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران به کار خود پایان داد
همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی به همراه تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در سخنرانی خود به پیش نیازهای ایجاد تمدن بشری اشاره کرد و سرزمین، جمعیت، فرهنگ عمومی و داشتن نظام معرفتی را از جمله پیش نیازهای ایجاد تمدن دانست.

رییس جامعه المصطفی در ادامه سخنان خود انقلاب اسلامی را دارای همه پیش نیازهای ایجاد یک تمدن دانست و تصریح کرد: با وجود چنین ظرفیت هایی انقلاب اسلامی می تواند ادعای ایجاد یک تمدن اسلامی را داشته باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، یک گفتمان و اندیشه است و اندیشه در مرزهای جغرافیایی محفوظ نمی ماند زیرا گسترش یک فکر به فراتر از مرزها امری طبیعی است.

در ادامه آیت الله اعرافی بحث خود را به موضوع تحول در علوم انسانی اسلامی در فضای حوزوی اختصاص داد و پس از بیان چند مقدمه بررسی تحول علوم انسانی اسلامی در حوزه علمیه را ارزشمند دانست گرچه برخی انتقادها را نیز وارد دانست.

مدیر حوزه های علمیه تدوین کتاب های جدید در فقه، افزایش مباحث تطبیقی فقه با دیگر رشته ها از جمله حقوق و سایر علوم انسانی همچنین نظام سازی در فقه را از جمله فعالیت های حوزه علمیه در زمینه تحول در علوم انسانی اسلامی دانست.

در پایان نیز از حجج اسلام محسن منطقی از ایران، سیدمهدی دادمرزی از ایران، نصیب الله عمراف از تاجیکستان، محمدعلی رضایی اصفهانی از ایران، سید مبارک حسینی از تایلند، حسین عبدالمحمدی از ایران، سیدعلی عباس رضوی از هندوستان، همچنین فاطمه جهانبخش آزادی منش از ایران و زینب جابر از لبنان به عنوان برگزیدگان همایش تقدیر صورت گرفت./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات