۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۰۳۰۷۲
رییس جامعه المصطفی:

توسعه علمی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

توسعه علمی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین عباسی انقلاب اسلامی را برازنده ایجاد تمدن جدید دانست و گفت: انقلاب اسلامی اندیشه است و اندیشه در مرز محفوظ نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: براساس آیات قرآن کریم جوامع بشری از حیات ویژه ای برخوردار و دارای رشد و افول هستند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: شکل گیری، رشد و شکوفایی تمدن ها همچنین زوال تمدن ها دارای فرایندها و مقرارت خاصی است؛ تمدن دوره اسلامی از تمدن های بزرگ تاریخ بشری است که این سابقه به ما این قدرت را می دهد تا بتوانیم داعیه ایجاد جامعه جدید را داشته باشیم.

وی با اشاره به الزامات شکل گیری تمدن گفت: شکل گرفتن تمدن، نیازمند سرزمین است که امروزه مسلمانان مهم ترین نقاط راهبردی جهان را در اختیار دارند و ایران نیز از این ظرفیت برخوردار است.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی اضافه کرد: جمعیت دومین پیش نیاز ایجاد تمدن است که امروزه دو میلیارد مسلمان می تواند ظرفیت های گسترده ای در اختیار ایجاد تمدن جدید قرار دهد؛ داشتن الگوی نظام اجتماعی و مدنیت اجتماعی همچنین اندیشه اداره کردن اجتماع از پیش نیازهای ایجاد تمدن است که از مهم ترین دستاردهای انقلاب اسلامی ارائه این الگو است.

وی داشتن نظام معرفتی را از دیگر الزامات ایجاد تمدن دانست و افزود: تمدن بدون ارائه چینن نگاهی شکل نمی گیرد و امروزه انقلاب اسلامی عقلانی ترین تفسیرها را برای علم ارائه می کند؛ داشتن فرهنگ عمومی و سبک زندگی نیز برای ایجاد تمدن ضروری است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با تصریح بر این که ادعای ایجاد تمدن جدید برازنده انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی یک گفتمان و اندیشه است و اندیشه در مرزهای جغرافیایی محفوظ نمی ماند زیرا حرکت کردن فکر فراتر از مرزها یک امر طبیعی است.

وی با بیان این که دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی باید شناسایی شوند، اظهار کرد: در کنار دستاوردها ظرفیت های آینده انقلاب نیز باید ذکر شود؛ البته کاستی ها و کمبودهایی وجود دارد که نتوانسته ایم جبران کنیم که در گام دم باید به آنها توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی توسعه علمی را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: تمدن تاریخی مسلمانان در رشد علمی نشان می دهد ظرفیت نهادینه در فرهنگ اسلامی می تواند رشد علمی ایجاد کند و انقلاب اسلامی در مدت کوتاه چهار دههف پیشرفت های قابل ارائه ای داشته به گونه ای که برای هیچ فردی قابل انکار نیست.

وی خاطرنشان کرد: ازمهم ترین ضرورتها برای حرکت تمدنی، تولید علوم انسانی دینی است که البته علم دینی به معنای انکار تجربه های بشری نیست./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات