۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۰۳۰۹۳
شهردار قم:

خسارت 11 و نیم میلیاردی سیل به شهر قم

خسارت 11 و نیم میلیاردی سیل به شهر قم
سقائیان نژاد با بیان اینکه شهرداری برای جشن نیمه شعبان آماده است، گفت: سیل اخیر در قم حدود 11 و نیم میلیارد خسارت به معابر و زیرساخت ها وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به بیان گزارشی از برنامه اجرایی در ایام نوروز، سیل اخیر و نیمه شعبان پرداخت و گفت: همه تلاش ما این است که شهروندان عزیز شهر قم و زائران کریمه اهل بیت(ع) در آسایش و آرامش باشند.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم یک شهری است که در ایام نوروز از سراسر ایران به این شهر مسافرت می کنند، گفت: برنامه ریزی رفاه حال زائران از اوایل زمستان شروع شد و بوستان های شهر از لحاظ سرویس بهداشتی و نمازخانه ها تجهیز شد و در ایام نوروز در 11 بوستان شهر نماز جماعت برگزار می شد.

شهردار قم به اقدامات انجام شده در سیل اخیر قم اشاره کرد و گفت: خسارت سیل به شهر قم 11 و نیم میلیارد برآورد شد؛ بعد از سیل حدود 1500 نیروی شهرداری جهت پاکسازی رودخانه قم پا به کار شدند و عمل پاکسازی را به خوبی انجام دادند.

 سقائیان نژاد ادامه داد: در روزهای بارانی شهر قم، حدود 21سالن ورزشی آماده جهت اسکان زائران عزیز از سراسر کشور بود همچنین 5 بوستان قم برای استراحتگاه مسافران نوروزی تدارک و تجهیز شده بود.

وی به اقدامات صورت گرفته برای جشن نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: حدود 90درصد از برنامه ها برای استقبال از زائران نیمه شعبان صورت گرفته و 200هکتار پارکینگ برای رفاه حال مسافران آماده سازی شده است.

شهردار قم خاطر نشان کرد: با توجه به گرانی سه برابری قیمت اتوبوس ها در سال اخیر، حدود  104 دستگاه اتوبوس جهت حمل و نقل شهروندان خریداری و به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه گردید.

وی در پایان گفت: برای ایجاد تفرجگاه و تفریح شهروندان عزیز قم 1000هکتار پارک بزرگ زائر تدارک دیده شده است که از پشت دانشگاه مفید شروع و تا پشت جمکران ادامه دارد و برنامه های متنوعی برای تجهیز این پارک بزرگ در نظر گرفته شده است که در آینده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت./1325/

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات