۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۰۳۱۱۸
آیت الله ری شهری:

قدرت نظامی کشور نتیجه ۸ سال استقامت و سختی در جنگ تحمیلی است

قدرت نظامی کشور نتیجه ۸ سال استقامت و سختی در جنگ تحمیلی است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه سیل همدلی و همراهی مردم در مناطق سیل زده نعمت الهی است، گفت: اقتدار و قدرت نظامی کشور نتیجه ۸ سال استقامت و سختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان و مدیران شهرستان ری امروز با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) با آیت الله ری شهری تولیت این آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

براساس این گزارش آیت الله ری شهری با اشاره به حوادث سیل اخیر در کشور، گفت: خداوند رحمان در همه بلاها و سختی ها نعماتی قرار داده تا انسان بتواند بر آن مشکلات و سختی ها احاطه پیدا کند.

وی افزود: جنگ تحمیلی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و سختی هایی بود که دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر ملت ایران تحمیل کردند و ملت ایران در طول این سالها به مقاومت در برابر دشمن پرداخت و با پیروزی در این جنگ در برابر استکبار سربلند شد.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی سبب شد قوای نظامی کشور تقویت شود و روحیه مقاومت در میان مردم بالا برود، عنوان کرد: بنابراین سختی و دشواری جنگ تحمیلی نتیجه اش استقامت و ایستادگی و تقویت بنیه دفاعی بود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه انسان باید قدر نعمات الهی را بداند، اظهار داشت: کسانی که قدر نعمت الهی را ندانند آن نعمت برای آنان به نقمت تبدیل می شود بنابراین گاهی خداوند به سبب صبر و شکیبایی برخی از مردم ابتلائات آنان را به نعمت تبدیل می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تحریم ها را یکی دیگر از مشکلات و سختی های تحمیل شده از سوی دشمنان علیه ملت ایران برشمرد و گفت: دشمنان به خیال اینکه با تحریم می توانند ملت ایران را به زانو درآوردند سخترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران لحاظ کردند در حالی که به برکت همین تحریم ها مردم با استقامتی که از خود نشان دادند به بالاترین رشد عملی در عرصه های مختلف دست یافتند.

وی در خصوص سیل اخیر، اظهار داشت: حوادث اخیر که در برخی از مناطق کشور صورت گرفت خسارات بسیاری را به مردم و کشور وارد آورد اما در کنار این سیل ویرانگر ما شاهد خروش سیل تعاون، همبستگی، نوع دوستی و ایثار بودیم و وجود این ایثار و فداکاری از نعمات الهی است.

آیت الله ری شهری یاری دهندگان سیل و آتش سوزی را با استناد به روایات وارده هم طراز با مجاهد میدان جنگ بیان کرد و گفت: در کنار خسارات وارده و آسیب دیدن زیربناهای کشور خروش همدلی و همیاری مردم در کمک رسانی به هموطنان از نعمات الهی است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه سیل اخیر نشان داد که زیرساخت‌های کشور باید به سرعت اصلاح شود، عنوان کرد: مسؤولان و مدیران شهرری نیز باید همیشه آمادگی مقابله با بحران ها را داشته باشند و نقاط حادثه خیز را شناسایی کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات