۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۱۳۵
استاد حوزه علمیه:

فضای مجازی هویت جامعه را دچار مخاطره کرده است

فضای مجازی هویت جامعه را دچار مخاطره کرده است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فضای مجازی هویت جامعه را دچار مخاطره کرده است، گفت: در عصر غیبت هویت انسان باید مهدوی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کفیل استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد غدیر گفت: سنگین‌ترین بلای عالم هستی، بلای غیبت است.

وی افزود: در عصر غیبت، شیعیان غربال می شوند تا از این طریق شیعه واقعی از غیر واقعی مشخص شود، انسان در دوران غیبت باید بفهمد که گرفتار بوده و در زندان قرار دارد.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه انسان منتظر در عصر غیبت به وضعیت خودش آگاهی دارد، ابراز کرد: منتظر واقعی می داند که امامش در زندان غیبت رنجور است برای همین او نیز در اضطرار و نگرانی زندگی می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام زمان(عج) همانند پدری دلسوز نگران امت هستند و از رنج و ناراحتی آنان غصه می خورند، گفت: اگر ما بخواهیم زندگی مهدوی داشته باشیم باید زمان شناس باشیم و بدانیم که عصر غیبت شیعیان مورد امتحان و آزمایش قرار می گیرند.

وی ادامه داد: انسان اگر در عصر غیبت با امام زمان(عج) پیوند عمیق داشته باشد در مواجهه با فتنه ها هلاک نمی شود و نجات می یابد.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: کسی می تواند زندگی مهدوی داشته باشد که منیت خود را نابود کند برای همین هنگام ظهور همه تمدن های اومانیستی و غیر الهی خدا پرست می شوند و توحید در سراسر جهان حاکم می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان مهدوی خودگرا نیست و تنها دین را می بیند.  

وی با بیان اینکه دوره ظهور آغاز جلوه گری حکومت الهی است، گفت: در عصر ظهور جامعه از نور الهی بهره مند می شود و همه امور حول خداوند قرار می گیرد و اثری از اختلاف و نزاع باقی نمی ماند.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: در زندگی مهدوی همه رابطه ها براساس رضایت امام پیوند می خورد و هر چیزی که امام دوست دارد انسان منتظر همان را انجام می دهد چرا که افق زندگی انسان منتظر رسیدن به ظهور امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در زندگی مهدوی انسان باید از خداوند بخواهد هنگام ظهور توفیق رهبری در حاکمیت امام زمان(عج) را داشته باشد، در حاکمیت مهدوی انسان تحت تربیت امام عصر قرار می گیرد و این بالاترین توفیقی است که بعد از ظهور نصیب انسان می شود.

وی با بیان اینکه مومن محض بعد از وفات می تواند هنگام ظهور به این دنیا رجعت داشته باشد، عنوان کرد: هویت زندگی انسان منتظر مهدوی است متاسفانه امروز مردم جهان دچار بحران هویتی شده اند و با سرگرم شدن در فضای مجازی از حقایق عالم غافل هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات