۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۳۱۴۰
مدیر مدرسه علمیه الزهرا:

انسان با تقویت ایمان می تواند تحت هدایت خاصه اهل بیت قرار گیرد

انسان با تقویت ایمان می تواند تحت هدایت خاصه اهل بیت قرار گیرد
صادقی با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع)، مکتب رشد و هدایت انسان‌ها است، گفت: انسان با تقویت ایمان می تواند تحت هدایت خاصه اهل بیت(ع) قرار گیرد.

معصومه سادات صادقی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گیشا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: وجود نیروی جوان انقلابی در جامعه کنونی ما از برکات الهی است.

وی افزود: این افراد با تقویت ظرفیت‌های ایمانی خود می توانند تحت تعلیمات خاصه اهل بیت(ع) قرار گرفته و رشد یافته این مکتب شوند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با بیان فرازی از زیارت جامعه کبیره عنوان کرد: هدایت و رشد از یک سنخ هستند ولی از نظر مفهومی تفاوت دارند و در این زیارت نیز هردو صفت برای اهل بیت(ع) بیان شده است.

صادقی در ادامه افزود: رشد در ادبیات دینی برای افراد خاصی است و مرشد کسی است که روی افراد خاص سرمایه گزاری کرده و به تربیت اختصاصی آنها اقدام می کند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه هدایت پیامبران هدایتی عمومی است، گفت: پیامبران و اولیای الهی مرشد هستند و کارشان هدایت خصوصی افراد است.

وی با اشاره به آیه 7 سوره حجرات اظهار داشت: براساس این آیه راشدون کسانی هستند که ایمان محبوب آنها و در قلب هایشان زینت داده شده است و افزون بر آن از کفر، فسق و عصیان روی گردان هستند.

صادقی در ادامه ضمن اشاره به این فراز از زیارت جامعه عنوان کرد: در این زیارت نامه نورانی شهادت به راشد بودن ائمه(ع)، بعد از سلام‌ها و شهادت به وحدانیت خدا، نبوت پیامبر(ص) و امامت ائمه اطهار(ع)  بیان شده  است، و نشان می دهد که ما بعد از بیان تمام این شهادت ها، شهادت می دهیم که ائمه مرشد ما هستند و ما می خواهیم تحت تعلیمات خاصه آنان قرار بگیریم و هدایت شویم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با بیان اینکه شهادت به مهدیون بودن ائمه(ع) بعد از شهادت به راشدون آمده است بیان کرد: علت اینکه ائمه اطهار(ع) راشد امت هستند این است که خودشان هدایت یافته هستند از این رو تا زمانی که فرد خودش هدایت یافته نباشد، نمی تواند مرشد و هدایت کننده دیگران باشد.

صادقی در پایان ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، خاطرنشان کرد: برای اینکه تحت هدایت خاصه اهل بیت(ع) قرار بگیریم لازم است ظرفیت های ایمانی خود را تقویت کنیم، زیرا ممکن است در ظاهر اظهار به ایمان کرده باشیم اما در واقع و باطن ایمان محبوب و زینت قلب ما نشده باشد و یا اینکه نسبت به فسق، کفر و عصیان اکراه و روی گردانی نداشته باشیم./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات