۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۰۳۱۴۵
آیت الله جوادی آملی مطرح کرد؛

جایگاه خاص کمک کنندگان به سیل زده ها در کلام اهل بیت

جایگاه خاص کمک کنندگان به سیل زده ها در کلام اهل بیت
حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به روایات تأکید کرد: عزيزانی که به سیل زدگان کمک کردند؛ بهشت براي اينها يقيناً واجب است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس فقه خود با اشاره به حوادث و گرفتاری هایی که بر اثر سیل برای برخی از مردم کشور بوجود آمده است، اظهار داشت: امیدواریم عزیزان آسیب دیده سیل، مشمول عنایت ویژه پروردگار باشند، این عزیزان هر چه بر زبان آنها جاری بشود چون از قلب شکسته است، این دعا مستجاب است.

وی بیان داشت: این خاندان پاک ائمه(علیهم السلام) به ما فرمودند «مَنْ رَدَّ عَنْ قَوْمٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ عَادِیَةَ مَاءٍ أَوْ نَارٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»، این «وَجَبَتْ» جزء آن «وَجَبَت»های حتمی است؛ فرمود کسی جلوی سیل مردم را بگیرد، بهشت بر او واجب است؛ عادیه یعنی عادیه! طغیان رودخانه، عادیه است، طغیان سد، عادیه است؛ «مَنْ رَدَّ عَنْ قَوْمٍ مِنَ الْمُسْلِمِینَ عَادِیَةَ مَاءٍ أَوْ نَارٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»؛  این عزیزان رفتند سیل‌بند درست کردند «وجبت لهم الجنة»، صریح است، نفرمودند آن‌قدر ثواب دارد؛ فرمود بهشت برای اینها یقیناً واجب است، برای اینهاست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: تعبیرات قرآن کریم چند وجه است؟ یک وقت می‌گویند اگر فلان کار را کردید، ﴿یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ﴾ اما یک وقت درباره یک عده دارد: ﴿لَهُمُ الْجَنَّةَ﴾، این روایت خیلی بلند است؛ هم کار هلال احمر را درست می‌کند هم کار همه عزیزانی که در سراسر ایران دارند تلاش و کوشش می‌کنند درست می‌کند، این دعا هم بر همه ما لازم است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ضمن دعا برای عزیزان آسیب دیده سیل، از مردم و مسؤولان که برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند، تقدیر کرد و اظهار داشت: خدا به این مردم خیر و دنیا و آخرت بدهد که فرمان ائمه خود را اطاعت کردند؛ چه شب و چه روز این عزیزانی که سیل‌بند درست کردند، بهشت برای اینها واجب است که امیدواریم به برکت قرآن و عترت این نظام و مسؤولان نظام و فردِ فرد این ملت مخصوصاً عزیزان آسیب دیده سیل، مشمول عنایت ویژه پروردگار باشند.

وی بیان داشت: هم اکنون هردعایی از زبان اینها در آید مستجاب است چون از قلب مضطر است، قلب شکسته فقط او را می‌خواهد، کسی دیگر را نمی‌خواهد؛ هر دعایی با هر زبانی از خدا بخواهند مستجاب است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
آمریکا با تحریمهای ظالمانه نگذاشت کمکهای کشورهای اسلامی به مردم مظلوم سیلزده برسد.
این اقدام ظالمانه در تاریخ ثبت میشه.
0
0