۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۰۳۱۵۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

برداشت های سطحی مهم ترین آسیب فرهنگ مهدویت است

برداشت های سطحی مهم ترین آسیب فرهنگ مهدویت است
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، برداشت های سطحی نسبت به موضوع مهدویت و انتظار، مهم ترین آسیب پیش روی تقویت این فرهنگ اصیل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی استان با تبریک ایام شعبانیه و در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) بر ضرورت ترویج صحیح فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی تأکید کرد.
 
وی از فرهنگ انتظار و مهدویت به عنوان بهترین راهکار برای برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات امروز یاد کرد و افزود: جامعه ای که همه امور آن بر مبنای ارزش های مهدوی پایه گذاری شده باشد، دشمن نمی تواند در آن نفوذ و سلطه داشته باشد.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که موضوع انتظار و مهدویت تنها مربوط به شیعیان نیست بلکه مسأله ای مشترک میان همه ادیان الهی است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مهدویت سد محکمی در برابر توطئه دشمنان دین است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت پرهیز از برداشت های سطحی نسبت به مسأله مهدویت تأکید کرد و افزود: متأسفانه یکی از مهم ترین آسیب هایی که امروز در موضوع انتظار و مهدویت با آن مواجه هستیم همین برداشت های سطحی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که افراد غیر متخصص نباید در این حوزه مهم ورود پیدا کنند، بیان داشت: متأسفانه ورود افراد غیر متخصص در مسأله مهدویت موجب آسیب های جدی به این موضوع مهم شده است.
 
حجت الاسلام شکریان بر ضرورت پاسخگویی علمی و مستدل از سوی علما و روحانیان به شبهات مطرح شده در حوزه مهدویت و انتظار تأکید کرد و گفت: تنها قشری که می تواند پاسخ مناسبی برای شبهات مطرح شده در این حوزه داشته باشد روحانیت است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین برگزاری نشست های تخصصی در حوزه مهدویت را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به چنین موضوع مهمی نباید به صورت مناسبی باشد بلکه مراکز حوزوی و دانشگاهی باید در طول سال نسبت به برگزاری چنین نشست های علمی و تخصصی اقدام کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت شناخت و فهم عمیق نسبت به مسأله انتظار و مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: با شناخت صحیح از این فرهنگ اصیل، جامعه اسلامی به سعادت و تعالی حقیقی دست پیدا خواهد کرد.
 
وی با تأکید براین که آموزه های مهدوی باید در همه سطوح جامعه اسلامی نهادیه شود، بیان داشت: امروز جامعه اسلامی وظیفه دارد با فهم صحیح و عمیق از مسأله انتظار، زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات