۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۰۳۱۵۷
آیت الله مکارم شیرازی:

سیل اخیر باید درس عبرتی برای مسؤولان باشد

سیل اخیر باید درس عبرتی برای مسؤولان باشد
حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه سیل اخیر کشور را نباید تمام شده دانست، بر لزوم درس گرفتن مسؤولان از این حوادث تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی در دیدار با دکتر سقائیان نژاد شهردار قم به مسأله سیل اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: مسؤولان نباید مسأله سیل را تمام شده بدانند بلکه باید آن را یک درس عبرتی برای حل بحران های آینده دانست.

وی افزود: کارها و فعالیت های خوبی در شهرداری قم صورت می گیرد ولی متاسفانه اطلاع رسانی خوبی نمی شود و بسیاری از مردم از اقدامات صورت گرفته بی خبر هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مناسبت نیمه شعبان را فرصت خوب برای جامعه دینی دانست و گفت: وجود مسجد مقدس جمکران در کل ایران بی نظیر است که این مسجد از ویژگی خاصی برخوردار است؛ از ظرفیت نیمه شعبان در مباحث فرهنگی و دینی باید به خوبی استفاده کرد چرا که برای نیمه شعبان هر چقدر کار شود باز جا دارد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری و نهادهای مربوط در نیمه شعبان باید آمادگی لازم برای پذیرایی و خدمت به زائران مسجد مقدس جمکران را داشته باشند تا خاطره خوبی از قم بروند.

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی به سیلاب های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: نباید از کنار مساله سیل به راحتی گذشت و گفت تمام شد؛ بلکه سیلاب های اخیر گلستان، لرستان و خوزستان باید یک درس عبرتی برای مسؤولان باشد که به مناطق و معابر آسیب پذیر رسیدگی کنند و پیش بینی های لازم برای سیلاب های گسترده صورت گیرد و باید بالاترین ریسک را در حوادث در نظر گرفت تا چنین حوادثی تکرار نشود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها یک معضل بزرگ در کشور شده است که باید هر چه سریعتر جلوی این ساخت و ساز ها گرفته شود تا در آینده با مشکلات بیشتر روبرو نشویم.

وی در ادامه به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: نگاه عموم مردم به شهرمقدس قم قبل از مسأله نظافت و زیباسازی، مسأله فرهنگی و دینی شهر مقدس قم است؛ شهرداری قم باید به مسائل فرهنگی و دینی خیلی توجه و تاکید داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی خاطر نشان کرد: شهر مقدس قم امکانات و ظرفیت خوبی جهت ترویج مسائل فرهنگی و دینی و خدمات تفریحی مردم دارد که باید از آن با برنامه ریزی و مدیریت دقیق استفاده کرد.

وی در پایان به ضرورت توجه به حوزه های علمیه و مسائل دینی از سوی دولتمردان اشاره کرد و گفت: متأسفانه گاهی دولت به حوزه های علمیه و مسائل فرهنگی حساسیت لازم را نشان نمی دهد در حالیکه باید به این نکته توجه داشت که این مملکت اگر دارای عظمت و عزت در جهان است به خاطر مسائل فرهنگی و اسلامی است./1325/ج

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی یوسفیان
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
منزلت اجتماعی روحانیت همین نوع امور خیرانه و کمک به محرومان در برهه های حساس اینچنینی است.
کارکرد خدمات حوزه و روحانیت را بیشتر انعکاس رسانه ای دهید.
تبلیغات رسانه های دشمن در تخریب روحانیت را بشکانید.
موفق باشید برو بچه های رسانه ای حوزوی رسا
0
0