۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۰۳۱۶۷
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

امدادرسانی معنوی در مناطق سیل زده مورد توجه روحانیت قرار گیرد

امدادرسانی معنوی در مناطق سیل زده مورد توجه روحانیت قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: روحانیت با حضور در مناطق سیل زده در کنار امدادرسانی فیزیکی به فعالیت تبلیغی و معنوی نیز توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به وقوع سیل اخیر و ویرانی خانه و کاشانه مردم در استان به ویژه در شهرستان پلدختر و معمولان بیان داشت: بیش از سه هزار و 800 طلبه و روحانی در قالب گروه های جهادی از سراسر کشور یاری گر سیل زدگان بودند و همچنان گروه های جهادی در حال امدادرسانی هستند.

وی با بیان اینکه امدادرسانی روحانیت در کنار دیگر اقشار جامعه به سیل زگان موجب دلگرمی آنان و تقویت روحیه همدلی است، افزود: حضور شخصیت های حوزوی در مناطق سیل زده استان در تقویت روحیه همدلی و تشویق اعزام گروه های جهادی مؤثر بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: خواهران طلبه لرستانی نیز در قالب گروه های جهادی در امورات بسته بندی اقلام و طبخ و آماده سازی غذا در امداد رسانی به خانواده های سیل زده نقش آفرین بودند.

وی در ادامه از تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خبر داد و گفت: این نهاد با هدف انسجام بخشی به امداد رسانی ها راه اندازی می شود.

امام جمعه خرم آباد افزود: حوزه علمیه خواهران و برادران، تبلیغات اسلامی، اوقاف، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بسیج طلاب، مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، سپاه، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه عضو این شورا هستند.

وی با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان عنوان داشت: باید برنامه های معنوی و تبلیغی در مناطق سیل زده مورد توجه ویژه قرار گیرد و اعزام روحانیت در این مناطق برنامه ریزی شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تأکید کرد: امدادرسانی معنوی در کنار امدادرسانی فیزیکی در مناطق سیل زده مورد توجه ویژه روحانیت قرار گیرد و از ظرفیت های تبلیغی استفاده شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات