۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۱۶۸
به صورت همزمان در سراسر کشور؛

آزمون ورودی حوزه های علمیه جمعه برگزار می شود

آزمون ورودی حوزه های علمیه جمعه برگزار می شود
معاون آموزش حوزه های علمیه از برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه در سراسر کشور به جز سه استان سیل زده در روز جمعه 30 فروردین ماه خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه خبرداد و گفت: این آزمون به صورت همزمان در سراسر کشور روز جمعه 30 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: آزمون ورودی حوزه های علمیه در سراسر کشور به جز سه استان گلستان، خوزستان و لرستان از ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد و محل برگزاری این آزمون در استان قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) خواهد بود.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در ارتباط با آزمون ورودی استان های سیل زده خاطرنشان کرد: همانگونه که در گذشته هم اعلام کردیم داوطلبان این سه استان نیز مشکلی برای تحصیل در حوزه های علمیه از جهت آزمون ورودی نخواهند داشت و این عزیزان در هفته های آینده از طریق پذیرش کمیسیونی امکان تحصیل در حوزه های علمیه را پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در ادامه این گفت‌وگو با بیان این که شرایط پذیرش کمیسیونی و مسائل مربوط به آن متعاقبا اعلام خواهد شد، گفت: ما پیگیر وضعیت این عزیزان هستیم و نمی گذاریم اجحافی در حق کسی صورت بگیرد.

وی یادآور شد: البته استان های خراسان رضوی و اصفهان نیز سیستم پذیرش جداگانه ای دارند و آزمون ورودی این دو استان نیز زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان و اصفهان برگزار می شود، هرچند برای آینده در این خصوص نیز تدابیر بهتری اندیشیده خواهد شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه در بخش پایانی این گفت‌وگو در ارتباط با میزان استقبال داوطلبان برای ورود به حوزه عنوان کرد: با توجه به این که ثبت نام سه استان سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان همچنان ادامه دارد و با توجه به میزان ثبت نام کنندگان استان های دیگر تقریبا استقبال خوبی از این مسأله صورت گرفته که مشابه میزان استقبال در سال گذشته است./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مهدی رستم نژاد درست است. نه محمد رستم نژاد!
0
1
کاراحمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
آمار طلاب ورودی آیا کما و کیفا ارتقا یافته است؟
0
0