۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۳۱۸۴
حجت الاسلام طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی بیشتر طلاب با الگوهای اخلاقی حوزه

ضرورت آشنایی بیشتر طلاب با الگوهای اخلاقی حوزه
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت معرفی بیشتر الگوهای اخلاقی به طلاب جوان حوزه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع معاونان و رابطان تهذیب مدارس علمیه استان در ساری با بیان این که فعالیت‌های حوزه علمیه بدون توجه به اخلاق و تربیت ابتر خواهد ماند، افزود: موفقیت حوزه در عرصه‌های مختلف علمی و تربیتی در گرو توجه ویژه به مسائل اخلاقی است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به علم همراه با معنویت و اخلاق رسالت اصلی حوزه های علمیه است، گفت: عجین شدن علم و تقوا موجب موفقیت و رشد علمی طلاب حوزه های علمیه خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که توجه به مسائل اخلاقی از جمله مهم ترین سنت های اصیل حوزه علمیه است، خاطرنشان کرد: امروز تقویت این سنت های اصیل موفقیت فعالیت های حوزه را دو چندان خواهد کرد.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که خوشبتانه در سال‌های اخیر شاهد یک رویکرد و چشم انداز جدیدی در مسائل اخلاقی و تربیتی حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: این رویکرد جدید نشان دهنده عزم جدی متولیان حوزه در گسترش روز افزون مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از ساماندهی برگزاری دروس اخلاق در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: در گذشته برنامه‌های اخلاقی و تربیتی به صورت سلیقه‌ای در سطح مدارس دنبال می‌شد، اما در سال‌های اخیر شاهد انسجام بخشی به این فعالیت‌ها در سطح مدارس هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یک چشم انداز خوبی در مباحث اخلاقی و تربیتی حوزه وجود دارد، بیان داشت: مدارس علمیه نیز نباید خارج از چارچوب تعیین شده در این بخش حرکت کنند و همه برنامه‌های مدارس در مباحث اخلاقی، تربیتی، قرآنی و مشاوره‌ای باید بر طبق چارچوب تعیین شده در این بخش باشد.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که امروز تقویت فضیلت‌های اخلاقی در طلاب یک ضرورت مهم است که باید به طور جدی دنبال شود، تصریح کرد: مدیران و اساتید حوزه باید تجربه‌های صحیح و مفید بزرگان و استوانه‌های اخلاقی و تربیتی حوزه را به طلاب انتقال دهند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز طلاب جوان حوزه نیازمند آشنایی بیشتر با الگو‌های اخلاقی هستند، خاطرنشان کرد: بهره مندی از الگو‌های اخلاقی از سوی طلاب موجب رشد علمی و اخلاقی آن‌ها خواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات