۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۰۳۱۹۲
پامپئو:

هدف آمریکا تغییر اصل ماهیت جمهوری اسلامی است

هدف آمریکا تغییر اصل ماهیت جمهوری اسلامی است
وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در یک دانشگاه هدف کارزار فشار علیه ایران را تغییر ماهیت اصلی جمهوری اسلامی عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاهی در تگزاس بار دیگر به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت. 
پامپئو در این جلسه در دانشگاه «A&M» تگزاس، ایران را تهدید در برابر صلح منطقه غرب آسیا دانست و مدعی شد که ایران «بزرگترین حامی تروریسم» در منطقه است. 
او با اشاره به اقدام دولت آمریکا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی آمریکا به کشورها و شرکت‌ها درباره تجارت با طرف‌های نزدیک به سپاه هشدار داد.
وی در بخشی از سخنانش تصریح کرد: «ما در حال اعمال فشار حداکثری هستیم تا اصل ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر داده و اطمینان حاصل کنیم که این رژیم، به کلام ساده مانند یک کشور نرمال رفتار می‌کند و اقدام به گسترش ترور در سراسر دنیا نمی‌کند.»
پامپئو در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد: «امروز که اینجا ایستاده‌ایم ایران کارزاری برای ترور در سراسر اروپا راه انداخته است. دیپلمات‌های ما در تلاش برای مقابله با آنها هستند تا این روند متوقف شود.»
ادعاهای وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در حالی مطرح شده که واشنگتن تا کنون با کودتاهای نظامی آشکار و دخالت‌های پنهان حکومت قانونی ده‌ها کشور در سراسر دنیا را تغییر داده و یا برای تغییر آنها تلاش کرده است. 
نتایج یک تحقیق در خبرگزاری تسنیم نشان می‌دهد (اینجا بخوانید) دولت آمریکا بعد از موفقیت در پیشبرد کودتای 28 مرداد سال 1332 علیه دولت وقت ایران از این روش به عنوان الگویی جهت مداخله در کشورهای مختلف و بی‌ثبات کردن دولت‌های غیرهمسو با منافع این کشور در اقصی نقاط جهان استفاده کرد. 
بسیاری از این مداخله‌های آمریکا به استقرار دولت‌هایی غیرمردم‌سالار در کشورهای قربانی منجر شد که در نتیجه آن چندین میلیون نفر جان باختند.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات