۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۰۳۲۴۷
آیت الله ری شهری:

کسب رضای الهی بالاترین همت‌ است

کسب رضای الهی بالاترین همت‌ است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسب رضای الهی بالاترین همت‌ها است، گفت: دنیا طلبی نازلترین همت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس گفت: امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق از خداوند می خواهند، بارالها؛ به من توفیق ده به بهترین وجه خودسازی کنم و بهترین کاری که تو می پسندی انجام دهم.

وی افزود: این کلام اشاره به بلند همتی انسان در امر خودسازی و رسیدن به کمالات معنوی و مقصد اعلی انسانیت دارد.

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه همت انسانها مراتبی دارد، عنوان کرد: برخی از انسان ها همتشان تنها به اندازه تهیه غذا برای شب و روزشان است امام علی(ع) می فرمایند: ارزش همت این انسان ها به اندازه همان غذا می ارزد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: برخی انسان ها همتشان کسب دنیا است بنابراین همت انسان تا به معنویت نرسد همت ها کوتاه خواهند بود؛ طبق کلام پیامبر اسلام در مورد آن مرد طائفی که از حضرت صد راس گوسفند درخواست کرد فرمودند: ای کاش او به اندازه همت عجوزه بنی اسرائیل همت داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه انسان باید بلند همت باشد، عنوان کرد: همت انسان ها به سه دسته دنیا، عقبی و مولا تقسیم می شود، کسانی که حب دنیا طلبی آنان را فرا گرفته و به دنبال ریاست طلبی هستند همتشان به اندازه دنیا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در عالم دنیا به فکر قیامت هستند در مرتبه همت عقبی قرار می گیرند و اما کسانی که تنها به دنبال کسب رضای الهی هستند بالاترین همت را در میان انسان ها دارند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات