۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۳۲۷۳
گودرزی:

دانشگاه ها برای جلوگیری از حوادث باید مطالعات پیشگیرانه انجام دهند

دانشگاه ها برای جلوگیری از حوادث باید مطالعات پیشگیرانه انجام دهند
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دانشگاه ها باید یک مطالعات پیشگیرانه انجام دهند تا چنین حوادثی رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا گودرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع)، امروز در نشست خبری قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) که در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: همه دانشگاه ها به خصوص دانشگاه امام صادق(ع) باید در حوادث های پیش آمده در کمک رسانی به آسیب دیدگان پیشگام باشند.

وی با بیان اینکه در اینگونه حوادث ما باید حضور موثر داشته باشیم نه اینکه حضور ما از روی انتقاد و گلایه کردن باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه های دانشجویی از نخبگی خاصی برخوردار هستند لذا اگر مردم ببیند نخبگان به کمکشان شتافتند خودش یک دلگرمی می شود و همچنین حضور جوانان باعث رفع بسیاری از مشکلات است.

گودرزی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید یک مطالعات پیشگیرانه انجام دهند تا چنین حوادثی رخ ندهد، گفت: قبل از این حادثه در دانشگاه گروه هایی در حوزه های مختلف اساتید شکل گرفته بود که مطالعات عملیاتی و راهبری که ناظر به ساختار سازی است انجام شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: همچنین ما از اعزام اساتید به مناطق سیل زده حمایت کردیم و جمعی از اساتید اکنون در مناطق حضور دارند و گروهی دیگر پس فردا عازم می شوند.

وی بازدید مناطق را از نزدیک مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مرحله دوم اساتید و دانشجویان می توانند در حوزه عاطفی کمک کنند یعنی با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند و انتقادات مردم را بشنوند تا مرهمی بر این مشکلات باشند.

گودرزی با بیان اینکه در دانشگاه امام صادق(ع) در دو بعد باید حضور جدی داشته باشند، تصریح کرد: در این حوادث با جنگ نرم نیز مواجه می شویم و یک جنگ رسانه ای که انواع و اقسام شایعات منتشر می شود وظیفه دانشگاهیان است که در فضای رسانه ای بیشتر وارد میدان کارزار شوند.

وی بیان کرد: نکته بعدی این است که اینجا یک رسالت خاص وجود دارد که مبلغ دین به معنای عملیاتی و اجرایی شکل خواهد گرفت چون در این حوادث به دلیل ماهیت حادثه و هم به دلیل تحلیل هایی که صورت می گیرد گاهی شبهات دینی رخ می دهد و قاعدتا دانشجویان در این موضوعات نقش خودشان را ایفا خواهند کرد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات