۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۰۳۲۷۸
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

بهترین هدیه پدر و مادر اختصاص وقت بیشتر برای فرزندان است

بهترین هدیه پدر و مادر اختصاص وقت بیشتر برای فرزندان است
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: بهترین عیدی و هدیه روز جوان از سوی پدر و مادر اختصاص وقت بیشتر برای هم صحبت شدن بیشتر و تفریح و تفرج بیشتر با فرزندان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد در ادامه تفسیر آیه ۱۹ سوره انبیاء که می‌فرماید، ‹‹وَ لَهُ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ مَنْ عِنْدَهُ لا یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِهِ وَ لا یَسْتَحْسِرُونَ››، گفت: کار ملائکه تسبیح خداوند است و هرکاری را که خداوند از ملائکه می‌خواهد انجام می‌دهند و هیچگاه خلاف دستور خداوند عمل نمی‌کنند.

وی افزود: هر یک از ملائکه وظایفه‌ای را بر عهده دارد، اما در بین مخلوقات خدا دو مخلوق متفاوت از دیگران هستند یکی اجنه و دیگری انسان است که این دو تنها موجوداتی هستند که می‌توانند در برابر خدا نافرمانی کنند و برخلاف دستور خدا عمل کنند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه قرآن کتاب مشترک انسان و اجنه است، گفت: پیامبر اکرم (ص) هم پیامبر ما و هم پیامبر اجنه است و امیرمومنان (ع) نیز هم امام ما  و هم امام اجنه است..

وی افزود: اگر خداوند می‌فرماید ملائکه همیشه در حال عبادت خدا هستند برای این است که انسان را متوجه این موضوع کند که خداوند مخلوقاتی دارد که صبح تا شب او را عبادت می‌کنند و از اینکه انسان تنها برخی اوقات او را عبادت می‌کنند مغرور نشوند که خدا به عبادت ما نیاز ندارد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اگر انسان و اجنه خدا را عبادت می‌کنند، اما ارزش انسان از ارزش ملائکه بیشتر است و اگر اجنه قابلیت‌هایی دارند اما قابلیت‌های انسان بیشتر است و با قابلیت‌های اجنه قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اينكه توانمندی‌هایی که انسان دارد اجنه ندارند، افزود: انسان روز به روز در حال پیشرفت است و می‌توان به پیشرفت‌های انسان در قرن حاضر نسبت به گذشته اشاره کرد، اما درک اجنه و پیشرفت‌های اجنه کمتر از انسان است.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه عبودیت و بندگی انسان نزد خداوند ارزش بیشتری نسبت به عبودیت و بندگی اجنه و ملائکه دارد، افزود: نسل جوان امروز کشور برای ورود به دایره عبودیت و بندگی خدا با موانع زیادی روبرو است.

به گفته وی رفتار‌هایی را که نسل‌های قبل با فرزندان خود داشتند امروز نباید از همان رفتار‌ها استفاده کرد چرا که شرایط نسل امروز با نسل‌های گذشته متفاوت است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز اگر نتوانسته ایم جوان‌ها را با مسجد انس بدهیم باید در روش‌های تربیتی خود تجدید نظر کنیم و نامگذاری روز جوان نیز برای این است که رفتار‌های خود را با جوان‌ها ارزیابی کنیم.

وی افزود: براساس آمار ارائه شده صحبت کردن پدران و مادران با فرزندان روزانه بین ۳ تا 7 دقیقه است در حالیکه همین آمار بیانگر این است که پدران و مادران و فرزندان آن‌ها روزانه ۴ تا ۷ ساعت را برای تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: پدر و مادر وقت و زمان برای خیلی از کار‌های بی ارزش و بی ثمر دارند اما وقت برای هم صحبت شدن با فرزندان خود ندارند و یا فرزندان برای همه نوع کاری وقت دارد، اما وقت برای با پدر و مادر بودن ندارند.

وی افزود: بهترین عیدی و هدیه روز جوان از سوی پدر ومادر اختصاص وقت بیشتر برای هم صحبت شدن بیشتر و تفریح و تفرج بیشتر با فرزندان است، چرا که هر چه بیشتر با فرزندان خود و در کنار فرزندان خود باشیم سبب انس و الفت بیشتر پدر ومادر با فرزندان خواهد شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
فرزند نیکو گلی است از گل های بهشت
0
0