۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۰۳۲۸۲
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خبر داد؛

تقویت و افزایش رشته های تخصصی در حوزه علمیه مازندران

تقویت و افزایش رشته های تخصصی در حوزه علمیه مازندران
مدیر حوزه علمیه مازندران از تقویت و افزایش رشته های تخصصی در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در جلسه جامعه روحانیت مرکز استان با تبریک در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت از سوی جامعه روحانیت در جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که باید ارزش‌های والای مهدوی بیش از پیش در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند، افزود: فرهنگ مهدویت جامعه را در برابر جریان‌های انحرافی و ضد دین واکسینه خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت مهم روحانیت در طول ادوار مختلف تاریخ اشاره کرد و با بیان پیشینه تاریخی حوزه علمیه مازندران، گفت: این استان در صده‌های اخیر همواره مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شخصیت‌های بنامی از مدارس علمیه استان به مدارج علمی بالا در سطح کشور دست پیدا کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز تلاش ما در سطح مدیریت حوزه استان، بازگشت به همان دوران تاریخی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ارزیابی‌های صورت گرفته خوشبختانه امروز شاخص‌های کمی و کیفی حوزه علمیه استان در شرایط قابل قبولی قرار دارد، بیان داشت: تقویت شاخصه‌های علمی مدارس علمیه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ما در استان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از تقویت و افزایش رشته‌های تخصصی در حوزه علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال علاقه‌مندان برای تحصیل در رشته‌های تخصصی، بستر‌های لازم برای تقویت و گسترش این رشته‌ها فراهم شده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران از راه اندازی رسمی دروس خارج در سطح برخی مدارس علمیه استان را یکی از اقدامات ارزشمند طی سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: با توجه به تأکید بسیاری از علما بر عدم هجرت طلاب به قم و حضور در مناطق خود، راه اندازی رسمی دروس خارج از مهاجرت بی رویه طلاب به قم جلوگیری خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه علمیه استان در تمام سطوح آماده همکاری با مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی استان است، خاطرنشان کرد: امروز یک ظرفیت علمی و تبلیغی بسیار خوبی در سطح مدارس علمیه استان وجود دارد که می‌تواند در عرصه تبلیغ دین از آن بهره گرفت./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات