۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۳۲۸۷
آیت الله شب زنده دار:

امید به آینده محصول اعتقاد به وعده و نصرت الهی است

امید به آینده محصول اعتقاد به وعده و نصرت الهی است
عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: آنچه که می تواند انسان را در قبال همه سختی ها و مشکلات داخلی و خارجی مقاوم کند اعتقاد به وعده و نصرت الهی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به برکات و دستاوردهای انقلاب گفت: توجه به برکات انقلاب به ویژه برای کسانی که قبل انقلاب را درک نکرده اند بسیار مهم است.

وی افزود: رهبر انقلاب بعد از برشمردن برکات انقلاب خواسته هایی را از جامعه انقلابی به ویژه جوانان بیان می کنند، ایشان می فرمایند" اکنون به شما فرزندان عزیزم در مورد چند سرفصل اساسی توصیه‌هایی میکنم. این سرفصل‌ها عبارتند از: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی."

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مطالبه رهبر انقلاب برای استمرار انقلاب اسلامی این است که نیروهای انقلابی، جوان و متعهد همت خود را صرف تحقق خواسته های مذکور کنند، اظهار داشت: وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند" اما پیش از همه چیز، نخستین توصیه‌ من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیتهای عینی است. این‌جانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، اما خود و همه را از نومیدی بی‌جا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر میدارم."

آیت الله شب زنده دار با بیان این که یکی از پشتوانه های مهم که انسان را از ناامیدی خارج می کند توکل به خداوند متعال است، ابراز داشت: انسان باید معتقد باشدکه خداوند متعال توانا است و به وعده خود عمل می کند.

وی عنوان کرد: در مدتی که در محضر رهبر معظم انقلاب بودم آنچه دریافتم این است که علت امید به آینده انقلاب توسط ایشان اعتقاد جازم به نصرت الهی و توکل بر خداوند متعال است و این تفکر در ایشان نهادینه شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حضرت امام می فرمودند که اگر اعتقاد به معاد داشته باشیم نمی توانیم ساکت بمانیم، آنچه که می تواند انسان را در قبال همه سختی ها و مشکلات داخلی و خارجی مقاوم کند اعتقاد به وعده و نصرت الهی است که اگر به وظیفه خود عمل کنیم خداوند متعال نصرت خود را با حکمت خود شامل حال انسان می کند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.
0
0