۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۰۳۲۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اخلاص شاخص عمل جهادی و حضور انقلابی جوانان در صحنه است

اخلاص شاخص عمل جهادی و حضور انقلابی جوانان در صحنه است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه شاخص روحیه انقلابی گری اخلاص است، گفت: عمل جهادی و حضور انقلابی جوانان باید مبتنی بر انجام وظیفه و کسب رضای الهی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، به تبیین ویژگی‌های جوانان مؤمن انقلابی که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، پرداخت.

وی افزود: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری جوانان هستند. در این میان جوان مؤمن انقلابی باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند رسالت تاریخی خود را در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی به انجام برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید توجه داشت که انقلابی گری وصفی است که با تحقق و تعیین صفاتی معنا می‌یابد، وگرنه بدون این مظاهر و شاخص‌ها، لقلقه‌ای بیش بر زبان نخواهد بود؛ از این رو باید شاخص‌هایی برای عمل و رفتار و کنش انقلابی ارائه داد که محکی برای سنجش باشد.‌

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جوان انقلاب اهل تقوا بودن است، خاطرنشان کرد: اولین گام برای انقلابی گری آن است که یک انقلابی اهل تقوا، مراقبت و خودسازی انقلابی است.

وی تصریح کرد: سبک زندگی یک انقلابی با خدامحوری آغاز می‌شود و دیگر شاخصه‌های آن نیز شاخه‌ای از ریشه آن است. به‌واقع، روح و جوهره نگرش انقلابی با توحید و وحدانیت و ارتباط با خالق هستی آغاز می‌شود و کار و تلاش برای رضای اوست که معنا یابد.‌

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه جوان انقلابی اهل اخلاص بوده و کار او برای خدا است، اظهار کرد: شاخص دیگر برای شرح روحیه انقلابی گری اخلاص است؛ به این معنا که عمل جهادی و حضور انقلابی در صحنه نه برای کسب قدرت و منافع شخصی و مادی یا رضایت دیگران، بلکه تنها مبتنی بر انجام وظیفه و کسب رضای الهی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این نگرش اگر عملی مبتنی بر اخلاص صورت نگیرد، بی‌ارزش بوده و پذیرفته نخواهد شد. صاحب روحیه انقلابی برای خدمت طلب مزد نداشته و منتی بر جامعه ندارد؛ چراکه در عمل جهادی خود با خدا معامله کرده است و ارزش و اجر کار او قابل پرداخت با پاداش‌های دنیوی نیست./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات