۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۲۹۹
تولیت آستان مقدس عباسی:

لبیک به ندای مرجعیت رمز پیروزی ملت عراق بر داعش بود

لبیک به ندای مرجعیت رمز پیروزی ملت عراق بر داعش بود
نماینده آیت الله سیستانی، لبیک ملت عراق بر ندای مرجعیت را عامل مهم پیروزی بر داعش برشمرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی با تبریک فرارسیدن اعیاد ماه شعبان، ایستادگی ملت عراق و لبیک به ندای مرجعیت را دو عنصر مهم در پیروزی عراق بر داعش برشمرد.

حجت الاسلام صافی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید دانشگاه الکفیل وابسته به آستان مقدس عباسی تاکید کرد که عراق در طول سالیان متمادی، صحنه ظهور و بروز مشکلات و بحران‌های متعدد بوده است و اینگونه حوادث تاریخی هیچگاه رشد علمی و حرکت فکری ملت عراق را متوقف نساخته است.

وی افزود: ملت عراق با صبر، مقاومت، ایستادگی و پایداری به استقبال مشکلات رفته است. در فتنه داعش نیز جوانان شجاع با لبیک گفتن به ندای مرجعیت، به دفاع از کشور پرداختند و این امر مسؤولیت ما را در قبال خون‌ شهیدان دوچندان می‌کند.

نماینده آیت الله سیستانی با تاکید بر لزوم علم آموزی خاطر نشان کرد: عراق به ویژه نجف اشرف یکی از بزرگترین مکان‌های صدور علم به جهان بوده است و باید بار دیگر به جایگاه نخست خود بازگردیم. مسؤولان دانشگاهی باید تمام تلاش خود را برای تربیت و آموزش دانشجویان به کار گیرند.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی با اشاره به لزوم اهتمام دانش پژوهان به علم آموزی و توجه دانشگاه به برخورداری از «اتقان علمی» اظهار داشت: اتقان علمی، التزام اخلاقی، ترقّی و رشد اعتماد به نفس در میان دانشجویان، تدقیق در علوم و فنونی که در مسیر خدمت به مردم و جامعه به کار گرفته می‌شود، از مهمترین ویژگی یک محیط آکادمیک و علمی است.

حجت الاسلام صافی در پایان توجه دانشجویان به علم آموزی و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای را خواستار شد./981/

محمد رایجی
ارسال نظرات