۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۰۳۳۰۴
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش برگزار می‌ شود

همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش برگزار می‌ شود
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی از برگزاری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش با رونمایی از آثار تولیدی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری همایش در این نشست با بیان این که سابقه این مسأله به 10 سال پیش برمی گردد، گفت: در حقیقت جرقه های اولیه این کار با سخنان رهبر معظم انقلاب آغاز شد.

وی افزود: در حقیقت یک دهه پیش وقتی گزارشی از شیوه تألیف کتب درسی آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب داده شد، ایشان گفتند: شما بر اساس کدام نظریه اسلامی این کار را می‌ کنید؟ آنها گفتند نظریه خاصی نداریم ولی تلاش می‌ کنیم که کتب خارج از مبانی اسلامی نباشد که ایشان فرمودند: شما باید نظریه روشنی را در حوزه علم دینی به عنوان مبنای کار خود انتخاب کنید.

وی عنوان کرد: این افراد بعدا در قم سراغ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آمدند و درخواست این کار را مطرح کردند؛ بحث علم اسلامی در نظام آموزش و پرورش بعدا تحولاتی پیدا کرد و کار قبلی به مجموعه مقالاتی ختم شد که با بررسی هایی دیدیم خواسته رهبر معظم انقلاب را تأمین نکرده است و به همین جهت در دوره جدید با اشراف علمی حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا و آیت الله اعرافی وارد عرصه جدیدی شدیم.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر این که این کار به پژوهشکده فلسفه و کلام سپرده شده است، گفت: میزآموزش و پرورش نیز از سوی دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفت و با بررسی های گوناگون نظریه علم اسلامی حضرت آیت الله جوادی‌آملی انتخاب شد و پیرامون این نظریه نشست های مختلفی برگزار و نظریات دیگری نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اضافه کرد: انشاءالله روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت این همایش با پیام حضرت آیت الله جوادی‌آملی برگزار و از این آثار رونمایی می‌ شود، یعنی همایش یک جلسه گزارش از کارهایی است که انجام شده و تمام شده است و پنل های مختلفی نیز برای این همایش تعریف شده است.

وی در پایان با تأکید بر رتبه علمی Isc این همایش خاطرنشان کرد: مراکز مختلفی از جمله بنیاد علوم وحیانی اسراء با پژوهشکده فلسفه و کلام همکاری داشتند، اما همکاری مؤثر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز نباید از نظر دور بماند./1330/ج

ارسال نظرات