۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۰۳۳۲۱

واکنش دارالفتوای مصر به هتک حرمت قرآن در دانمارک

واکنش دارالفتوای مصر به هتک حرمت قرآن در دانمارک
دیده‌بان اسلام هراسی وابسته به دارالفتوای مصر و مرکز اسلامی الازهر، اقدام رییس حزب راستگرا و افراطی موسوم به «روش قاطع» دانمارک در توهین به قرآن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در بیانیه دیده‌بان اسلام‌هراسی آمده است که اقدام این سیاستمدار افراطی دانمارک در اهانت به قرآن که باعث برانگیختن احساسات مسلمانان و ایجاد درگیری‌های خشونت‌آمیز میان مسلمانان و طرفداران این حزب در این کشور شد، امری محکوم شده است.

این بیانیه  هتک حرمت قرآن از سوی راسموس بالودان، اقدامی نژادپرستانه دانست که هیچ هدفی غیر از ایجاد تفرقه در جامعه دانمارک ندارد.
 
واکنش شیخ الازهر

احمد الطیب، شیخ الازهر نیز اقدام این سیاستمدار تندرو دانمارک که احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، محکوم کرد.

وی با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس بوک نوشت: «از این گروه اندک افراطی که صلح و امنیت جهانی را مکدر کرده و باعث ایجاد کینه و دشمنی میان پیروان عقاید مختلف می‌شود، تعجب می‌کنم».
 
احمد الطیب افزود: کتب آسمانی کاملا مقدس بوده و تمام جهانیان باید از این‌گونه اعمال افراط‌گرایانه دوری کنند. همچنان‌که قرآن کتاب الهی است و ما هیچگونه اهانتی به ساحت آن را برنمی‌تابیم.
 
«لارس لوكه راسموسن»، نخست‌وزیر دانمارک نیز پیش از این با صدور بیانیه‌ای این اقدام «بالودان» را محکوم کرده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز و منفور توصیف کرد.
 
وی در واکنش به اقدام موهن، طرح تحریک آمیز راسموس پالودن را محکوم کرد و صراحتاً آن را «تحریکات پوچ و بی معنا» توصیف کرد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات