۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۳۳۲۶

گلایه آیت الله نمازی از حضور مردان در میادین ورزشی بانوان

گلایه آیت الله نمازی از حضور مردان در میادین ورزشی بانوان
آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه اختلاط محرم و نامحرم در میادین ورزشی باید مورد توجه وزرات ورزش و جوانان قرار داشته باشد از حضور مردان در میادین ورزشی بانوان گلایه کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در دیدار محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: وزرات ورزش و جوانان کشو رسالت مهم سلامت کشور را برعهد دارند.

وی دوران جوانی را مهمترین و سازنده‌ترین دوران عمر انسان دانست و با اشاره به اینکه دوران جوانی دوران شور و نشاط و انرژی و ظرفیت و استعداد‌های فراوانی است، ابراز کرد: در سیستم مدیریت نظام توحیدی به جوان توجه زیادی شده است.

آیت الله نمازی با اشاره به مطرح شدن موضوع جوانگرایی در مدیریت کشور، مدیریت کشور را نیازمند تلفیق نیروی جوان و با تجریه دانست و عنوان کرد: مدیریتی موفق خواهد بود که نه جوان صرف و نه پیر صرف باشد و در کنار هر مدیر جوانی یک مدیر با تجربه باید باشد.

وی هر فن و حرفه‌ای از جمله حرفه ورزش را نیازمند سه عنصر فقه و اخلاق و قانون دانست و اظهار داشت: فقه ورزشی و اخلاق ورزشی و قانون ورزشی باید مورد توجه متولیان ورزش و ورزشکاران قرار داشته باشد.

به گفته وی در فقه ورزش آسیب رسانیدن عمدی دو ورزشکار به یکدیگر جایز نیست و باید اخلاق ورزشی در ورزش مورد توجه داشته باشد و از قوانین ورزشی تخطی نشود.

نماینده ولی فقیه در کاشان سلامت جامعه را در گرو توجه به امر ورزش دانست و تأکید کرد: سازمان ورزش و جوانان کشور در مقابل سلامت جامعه، آینده جامعه و اقتدار جامعه مسؤولیت دارد چرا که سلامت و آینده و اقتدار جامعه در گرو سلامت و امنیت و اقتدار نسل جوان است.

وی از حضور مردان در میادین ورزشی بانوان گلایه کرد و اظهار داشت: ایران یک کشور اسلامی است که احکام اسلامی در آن باید رعایت شود و اسلام با اختلاط زن و مرد نامحرم مخالف است و در روایات نهی شده است، اما متأسفانه این موضوعی است که در دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و بیمارستان‌ها و وزارتخانه رعایت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه اختلاط زن و مردم نامحرم در ورزش و میادین ورزشی باید مورد توجه وزرات ورزش و جوانان قرار داشته باشد، گفت: حضور خبرنگاران و فیلمبرداران و عکاسان مرد در میادین ورزشی با عفت اسلامی سازگاری ندارد و از سوی وزیر ورزش و جوانان باید مورد توجه قرار داشته باشد.

آیت الله نمازی گفت: انتظار می‌رود در میادین ورزشی کشور شئون اسلامی، اخلاق اسلامی، احکام اسلامی و حلال و حرام اسلامی مورد توجه قرار داشته باشد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات