۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۰۳۳۳۸
رییس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا می‌شود + فیلم

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا می‌شود + فیلم
جوادی گفت: سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه با حضور هزاران ناشر داخلی و خارجی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امروز در نشست خبری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار شد، گفت: سی ‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 4 تا 14 اردیبهشت ماه با حضور هزاران ناشر داخلی و خارجی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

وی هدف اصلی نمایشگاه را تقویت کتاب و کتاب خوانی دانست و اظهار داشت: هر سال در برپایی نمایشگاه مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی وجود دارد.

جوادی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب به کتابخانه‌ها و خریداران کتاب اجازه و فرصت تهیه منابع جدید را فراهم می کند، عنوان کرد: از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه کتاب تقویت اقتصاد نشر است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا در زمینه ارز ما با مشکلاتی روبرو شدیم که با مشارکت دولت تا حدی آن مشکلات مرتفع شد و توانستیم سی و دومین نمایشگاه کتاب را برپا کنیم.

وی درخصوص گرانی کاغذ و مشکلات بوجود آمده در حوزه نشر، عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افزایش یارانه و تقویت اقتصادی حوزه نشر تلاش کرد تا دسترسی به کتاب ها با مشکل روبرو نشود.

جوادی ادامه داد: حضور چین و سایر کشورها در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیانگر شکستن تحریم ها در حوزه فرهنگ است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین با افزایش همکاری اصناف و انجمن های حوزه نشر بر آن شدیم که تصدی گری دولت را در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کاهش دهیم؛ خوشبختانه در این نمایشگاه بیش از 2 هزار ناشر داخلی به همراه 300 هزار عنوان کتاب حضور خواهند داشت همچنین 800 ناشر خارجی و 140 هزار عنوان کتاب در بخش خارجی نمایشگاه شرکت خواهند داشت./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات