۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۰۳۳۳۹
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

نقش خانواده ها در تعالی طلاب و روحانیان

نقش خانواده ها در تعالی طلاب و روحانیان
حجت الاسلام علی احتشام با بیان این که خانوده کانون آرمان های یک فعال فرهنگی است،گفت: اگر همسر طلبه ای با او همرا نباشد به هدفش نخواهد رسید.

حجت الاسلام علی احتشام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه اهمیت دادن طلاب به خانواده گفت: اگر باور داشته باشیم خانواده کانون اصلی آموزش و تربیت نسل های آینده است و خود مدرسه ای و مکتبی برای رقم زدن به آرمانها، راهبردها و راهکارهای یک فعال فرهنگی محسوب می شود، باید به همان اندازه که برای آموزش علوم رایج در کسب مراتب و معارف کوشا هستیم، برای تأمین عواطف خانواده ها نیز جدیت و اهتمام داشته باشیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: چنانچه کسی نمی تواند به بهانه درس داشتن و درس خواندن از تأمین مایحتاج مادی خانواده فاصله گیرد، به همان گونه در تامین نفقات معنوی خانواده نیز باید کوشا باشد.

وی با بیان این که همان گونه که برای تأمین نیازهای مادی همواره نمی توان به یک جنس از نیاز اکتفا کرد، خانواده یعنی همسر و فرزندان نیز دارای نیازهای مختلف روحی و معنوی هستند، اظهار کرد: نقش پدر به عنوان ولی و سرپرست، نقشی بی بدیل است و باید برای ساختن کانون اصلی ارزش ها و هنجارها یعنی خانواده زمانی را اختصاص داد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر فردی به بهانه یاد گرفتن علمی از علم لازم دیگر غافل شود، صحیح نیست، غافل شدن فرد از تأمین نفقه ای به واسطه تأمین نفقه ای دیگر، روا نخوهد بود.

حجت الاسلام احتشام خاطرنشان کرد: انبیاء همان گونه که اهتمام به اخلاق و رفتار شایسته و الگو سازی در زندگی و تقسیم زمان ها برای رسیدن به ارتباط با خدا و خالق همچنین ارتباط با خلق خدا داشته اند، به ارتباط با خانواده و رسیدگی به مشکلات آنها نیز توجه داشته اند.

 وی با اشاره به نقش همراهی و همگامی همسران در پیشرفت علمی، معنوی و اجتماعی طلاب گفت: اگر همسر طلبه با او همراه نباشد، همان کاری که دشمن می خواهد در نرسیدن به اهداف یک فعال فرهنگی انجام دهد، بر اثر مانع تراشی خانواده صورت خواهد گرفت./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات