۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۰۳۳۴۳
حجت الاسلام وطن خواه تشریح کرد؛

فعالیت های ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در نیمه شعبان

فعالیت های ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در نیمه شعبان
مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی به ارئه گزارشی از عملکرد این ستاد در نیمه شعبان پرداخت و گفت: کار ایستگاه های صلواتی از 29 فروردین ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا وطن خواه مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه میلاد با سعادت امام زمان(عج) بزرگترین جشن مذهبی جهان است، گفت: همه ساله حدود 3 میلیون زائر در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران اجتماع می کنند.

وی ادامه داد: درصدد آن هستیم که این اجتماع عظیم مهدوی را همانند اجتماع عظیم اربعین حسینی به اجتماعی چند ده میلیون نفری تبدیل کنیم.

حجت الاسلام وطن خواه با بیان اینکه ستاد مردمی اجتماعات مهدوی به صورت کاملاً خودجوش و آتش به اختیار اداره می شود و بودجه دولتی ندارد، خاطرنشان کرد: ما فعالیت خود را در 5 سال گذشته با 6 ایستگاه صلواتی آغاز کردیم و هم اکنون پیشبینی می شود حدود 140 ایستگاه در نیمه شعبان سال جاری در این اجتماع مهدوی حضور پیدا کنند.

مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به برنامه های ایستگاه های صلواتی نیمه شعبان عنوان کرد: ما در ایستگاه های صلواتی برنامه های فرهنگی، پذیرایی و خدماتی داریم؛ برگزاری برنامه های فرهنگی کودک و خانواده، تهیه و پخش غذای گرم، ویزیت رایگان و مواردی از این دست از جمله برنامه های ما در ایستگاه های صلواتی است.

وی با بیان اینکه کار ایستگاه های صلواتی از 29 فروردین ماه سال جاری آغاز می شود، افزود: ما در ستاد مردمی اجتماعات مهدوی برای جمع آوری ایستگاه های صلواتی فراخوان اعلام می کنیم و جالب توجه است که 50 عدد از ایستگاه های سال گذشته از خارج قم آمده بودند؛ همچنین وظیفه تسهیل، آموزش و ارتقا و پشتیبانی از مواکب نیز بر عهده ما است.

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به اینکه ایستگاه های صلواتی در نیمه شعبان ظرفیت خدمات رسانی به 500 هزار زائر را دارند، ابراز کرد: امروز نباید عده ای شبهه پراکنی کنند که با وجود سیل در برخی مناطق کشور نباید جشن نیمه شعبان برگزار شود، بلکه باید این هزینه ها را برای مردم سیل زده بفرستیم؛ ما به مناطق سیل زده رفته ایم و مطمئن شده ایم که سیل کمک های مردمی به ان مناطق ارسال می شود و دیگر نیازی به ارسال این کمک ها وجود ندارد؛ افزون بر این، مردم در نیمه شعبان به جمکران می آیند و ما باید به آن ها نیز خدمات ارائه دهیم.

مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با بیان اینکه پیاده روی عظیم و باشکوه مردمی در عصر روز نیمه شعبان از ساعت 16 آغاز می شود، گفت: این پیاده روی از ابتدای بلوار پیامبراعظم(ص) شروع می شود و در پایان مراسم تجمع هیأت های مذهبی را شاهد خواهیم بود.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود هماهنگی میان گروه های مردمی، ستاد مردمی اجتماعات مهدوی و دستگاه های دولتی از مردم خواست تا در ایام نیمه شعبان با ماشین های شخصی به سوی بلوار پیامبراعظم(ص) حرکت نکنند تا شاهد ترافیک نباشیم.

حجت الاسلام وطن خواه در پایان یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته مصوب شد تا غرفه هایی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم برای سیل زدگان معین شود تا مردم بتوانند به آسانی به هموطنان سیل زده کمک کنند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات