۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۰۳۳۵۵
آیت الله اراکی:

سیل بند قرار دادن بدن‌ها در تاریخ بشریت ثبت می‌شود

سیل بند قرار دادن بدن‌ها در تاریخ بشریت ثبت می‌شود
آیت الله اراکی گفت: اینکه جوانان، بدن هایشان را سپر و سیل بند قرار می‌دهند و شبانه روز به مراقبت از سیل بند‌ها می‌پردازند در تاریخ بشریت، ثبت می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در بازدید از ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان، با اشاره به گستردگی سیل در خوزستان اظهار داشت: مسؤولان دولتی، نیرو‌های نظامی، طلاب حوزه علمیه و نیرو‌های مردمی نمایش بی نظیری از همدلی و یاری رسانی نشان دادند که در تاریخ خوزستان باید ثبت شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مردم ما در بحران‌ها به یاری یکدیگر می‌شتابند، افزود: خانه‌های بسیاری دچار آبگرفتگی شده و زمین‌های زراعتی بسیاری تبدیل به دریا شدند به گونه‌ای که رفت و آمد در مناطق سیل زده با قایق صورت می‌گیرد، اما اینکه جوانان، بدن هایشان را سپر و سیل بند قرار می‌دهند و شبانه روز به مراقبت از سیل بند‌ها می‌پردازند و شهر‌های بسیار بزرگی را از آبگرفتگی نجات دادند در تاریخ بشریت بی نظیر و ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه چنین حماسه‌هایی نمونه انسانیت و ارزش مداری ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی به جهانیان را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: جهان به چشم ببیند که انقلاب اسلامی چگونه چنین جامعه‌ای تربیت کرده است؛ جامعه‌ای که در آن همگان ارزش مدار بوده و جان را فدای دیگری می‌کنند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف برای کمک به سیل زدگان از سر احساس وظیفه و با اختیار صورت می‌گیرد، افزود: ما نیز احساس وظیفه کردیم و با ۳۰۰ تا ۴۰۰ طلبه حوزه امام به سرعت آمدیم تا به وظیفه خود عمل و در چنین خدمتی شریک باشیم و به یاری برادران و خواهران سیل زده در خوزستان بشتابیم.

وی با بیان اینکه روحانیت پیشتازان قشر بسیجی است، عنوان داشت: روحانیت و حوزه علمیه در همه جریان‌ها و عرصه‌های انقلابی پیشتاز است و مسأله کمک رسانی به مردم که یک وظیفه شرعی می‌باشد خود را در حرکت انقلابی نشان داد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
از اقدامات دولت و گروه های جهادی و طلاب در کمک به محرومان سیل زده تشکر می شود.
مردم مناطق سیل زده در معرض گرمای شدید قرار دارند.
هم چنین آنچه موجب درس‌آموزی از این حوادث تلخ می‌شود، مطالعه و آسیب‌شناسی دقیق و موشکافانه است که در این زمینه همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید به صورت همه‌جانبه و فعال ورود کنند تا ان‌شاءالله با یک جمع‌بندی صحیح و جامع برسیم.
0
0
داریا یکانه
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
رسیدگی به داد سیلزدگان اولویتی مهم وتاثیر گذار در اذهان مردم آن خطه خواهد بود ، خدا خیرتان بدهد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
حمایتها از مردم سیل‌زده کشور با همت مردم، هیات مذهبی و با محوریت مساجد انجام شده
این حمایتهای خودجوش نشانه عزم ملی مردم ایران است.
آفرین به حوزه در امدادرسانی به سیلزدگان
0
0