۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۶۰۳۳۵۹
سقائیان نژاد:

آماده میزبانی مردم در نیمه شعبان هستیم

آماده میزبانی مردم در نیمه شعبان هستیم
شهردار قم با بیان اینکه آماده هستیم در نیمه شعبان میزبان خوبی برای مردم کشورمان باشیم، از تحقق ۹۷ درصدی بودجه سال ۹۷ این شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان به ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری قم در ایام پیش از عید نوروز و پس از آن پرداخت و گفت: خادمان مردم شریف قم در شهرداری حدود سه ماه پیش از عید نوروز تلاش می کردند تا فضای شهر را برای ورود زائران به قم مهیا کنند.

وی با بیان اینکه 5 محل برای اسکان زائران در نوروز معین شده بود، اظهار داشت: این محل ها برای کسانی که بضاعت مالی کمی داشتند و نمی توانستند به هتل ها بروند در نظر گرفته شده بود؛ امنیت لازم نیز برای اسکان این عزیزان تدارک دیده شده بود.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: از منظر گل آرایی نیز سعی کرده ایم درخور شأنیت قم مقدس عمل کنیم تا مناظری زیبا برای زائران و مجاوران فراهم آوریم.

شهردار قم با اشاره به اقدامات شهرداری قم در زمینه مقابله با سیل تأکید کرد: در نوبت نخست حدود 9 میلیمتر بارش در شهر مقدس قم داشتیم که مشکلاتی را فراهم کرده بود؛ البته ما در سال گذشته لایروبی و برنامه ریزی برای آب های سطحی را تدوین کردیم تا بتوانیم با موارد بحران زا مقابله کنیم.

وی افزود: عمده چالش ما در جنوب غربی قم و شرق پردیسان بود که با عنایات الهی و تلاش نیروهای شهرداری توانستیم با بحران سیل مقابله کنیم؛ ما برای جلوگیری از حوادث احتمالی، بلوار زائر را از ماشین تهی کرده و راه های ورودی آن را مسدود کردیم.

سقائیان نژاد با اشاره به نوبت دوم بارندگی در قم ابراز کرد: در این نوبت که از 11 فروردین آغاز شد و ما شاهد بارش حدود 35 میلیمتر باران بودیم؛ از سویی نیز آب هایی که از برخی سدهای اطراف قم سرازیر شده بود به سوی قم آمد و کل بلوار زائر زیر آب رفت و چون ما از قبل این منطقه را مسدود کرده بودیم شاهد تلفات مالی و جانی نبودیم.

شهردار قم ادامه داد: پس از اتمام سیل با تلاش های شبانه روزی سعی کردیم لایروبی انجام داده و مسیر تردد مردم را هموار کنیم؛ خسارت هایی که در این بخش به شهرداری قم وارد شد حدود 12 میلیارد بوده است.

وی از تشکیل کمیته های کاری برای مدیریت بحران در شهرداری قم خبر داد و گفت: عزیزان در شهرداری شب و روز و تعطیلات عید نشناختند و با همه توان برای رفع مشکلات تلاش کردند؛ در حال حاضر نیز خادمان مردم شریف قم در شهرداری سعی می کنند تا زمینه های لازم برای نیمه شعبان را فراهم آورند.

سقائیان نژاد با اشاره به ایستگاه های صلواتی و موکب های نیمه شعبان در بلوار پیامبراعظم(ص) ابراز کرد: ما برای نیمه شعبان به حدود 150 موکب مجوز داده ایم و برای هر کدام فیلترهایی معین کرده ایم تا شاهد برخی جریان های انحرافی میان اجتماع کنندگان نباشیم.

وی از آماده سازی 40 هکتار پارکینگ برای زائران نیمه شعبان خبر داد و افزود: آماده هستیم در نیمه شعبان میزبان خوبی برای مردم کشورمان باشیم؛ ما برای 6 هزار نفر محل اسکان، 500 سرویس بهداشتی، 40 نماز خانه و  850 حمام تدارک دیده ایم؛ اهدافی که ما دنبال می کنیم عبارت از ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران، تأمین امنیت عمومی، حمل و نقل و تسهیل امور ترافیکی و راهنمایی زائران است.

سقائیان نژاد با اشاره به تحقق 97 درصدی بودجه سال 97 شهرداری قم گفت: بودجه شهرداری قم 2200 میلیارد بوده است که 97 درصد آن به تحقق رسیده است و این نشانگر وجود اتحاد و تعامل خوب این شهرداری با سایر ارگان های بالادستی است؛ بدون شک علیرغم وجود تحریم ها در بخش توسعه شهری با قوت جلو رفته ایم./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات