۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۳۳۶۱
اوحدی:

مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند + فیلم

مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند + فیلم
اوحدی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب برای تمدن سازی اسلامی به عنوان افق کلان نظام جوانان را مخاطب قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در جشن 20 سالگی کانون اندیشه جوان که در همین مرکز برگزار شد، گفت: وجود کانون اندیشه جوان فرصتی بسیار خوب برای جوانان است.

وی افزود: استفاده از جوانان به ویژه در شرایطی که رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند بسیار ضرورت دارد، امروز پس از چهل سال ما در دوره‌ای جدید از انقلاب اسلامی قرار داریم که به نوعی بلوغ انقلاب را نشان می‌دهد.

اوحدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب برای تمدن سازی اسلامی به عنوان افق کلان نظام جوانان را مخاطب قرار دادند؛ عنوان کرد: این امر مسئولیت جوانان را بسیار زیاد می‌کند که باید به آن توجه کافی و وافی داشته باشند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با اشاره به اهمیت نامگذاری مناسبت‌ها توسط جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در دنیا و سازمان ملل برخی روزها با عناوینی نظیر روز زن یا روز جوان نامگذاری شده است اما آنچه در جمهوری اسلامی نامگاری شده است افزون بر ظاهر دارای باطنی هم است که مصادیق الگویی و تجلی عینی دارد.

وی افزود: به عنوان مثال اگر روز سوم شعبان همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) روز پاسدار نامیده شده است به این علت بوده که پاسداران ما در مسیر باطنی امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام حرکت می‎کنند.

اوحدی با اشاره به اهمیت نامگذاری روز جوان؛ اظهار کرد: امروز همه دنیا نسبت به اهمیت نقش جوانان آگاهی دارند و می‌دانند که بزرگترین ثروت از نظر منابع انسانی جوانان هستند زیرا در راستای توسعه پایدار رشد و تعالی نیروی جوانان موثر است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با بیان اینکه در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس این جوانان بودند که نقش‌آفرینی بزرگ داشتند، گفت: من خود دوران اسارت را تجربه کردم در هیچ دانشگاهی به جوانان ما یاد نداده بودند که در دوره اسارت چگونه رفتار کنند اما آنان در رفتار چنان بزرگ و با عظمت بودند که بزرگترین روانشناسان برای تحلیل رفتار و فکر آنها به اردوگاه‌ها می‌آمدند و نمی‌توانستند نفوذ کرده یا کاری از پیش ببرند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز هم جوانان در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن ایستادند و مدافعان حرم با شکست آمریکا او را به یاوه گویی علیه سپاه واداشته‌اند؛ خاطرنشان کرد: ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری آمادگی داریم که همه ظرفیت خود را در اختیار نهادهایی نظیر کانون اندیشه جوان قرار دهیم که به جوانان درباره گام دوم انقلاب میدان بدهیم./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات