۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۰۳۳۷۶
سر مقاله؛

دشمن بی‌نفس

دشمن بی‌نفس
به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نفس‌های آخر دشمنیِ دشمنان با جمهوری اسلامی است؛ دشمنی که هر چه در چنته داشته رو کرده.
به گزارش خبرگزاری رسا، «نفس‌های آخر دشمنیِ دشمنان با جمهوری اسلامی است»؛ شاه‌بیت بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب است. دشمنی که هر چه در چنته داشته رو کرده و پادزهر اقدامات و تصمیمات مخربش علیه دیگرکشور‌ها نیز ساخته شده است.
 
آن‌ها توهم به صفر رساندن صادرات نفت ایران را بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند؛ اما حالا صراحتاً از شکست این طرح خود یاد می‌کنند و رسانه‌هایشان نسبت به آشفتگی بازار نفت در صورت حذف ایران هشدار می‌دهند. در سوریه نیز آمریکا به‌رغم هزینه‌های میلیاردی تصمیم به خروج نیروهایش از این کشور گرفت؛ تصمیمی که تحلیلگران از آن به‌عنوان برد ایران در برابر آمریکا یادکردند.
 
از سویی دیگر این کشور با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، همچنین اتخاذ سیاست‌های تجاری علیه چین، موجب شد تا این کشور‌ها به جهت مقابله با فشار‌های اقتصادی تحمیلی آمریکا، به ایجاد سیستم‌های تجاری مالی مستقل از دلار روی آورند.
 
وضعیتی که جیمی کارتر، رییس‌جمهور اسبق آمریکا به‌خوبی آن را درک کرده و از سبقت گرفتن چین از کشورش اظهار نگرانی کرده است. او خود اعتراف می‌کند که دلیل برتری چین آن است که مانند آمریکا پول‌هایش را صرف جنگ نکرده است.
 
کارتر اذعان می‌کند: «آمریکا در طول ۲۴۲سال موجودیتش تنها برای ۱۶سال در صلح به سر می‌برده است.»، اما ایران به‌رغم دشمنی‌های ۴۰ ساله و فرازونشیب‌هایی که داشته، امروز نقطه اصلی پرگار تغییرات در مناسبات قدرت در جهان است، همچنان‌که تمام تلاش آمریکا جلوگیری از نفوذ و برتری جمهوری اسلامی در منطقه است؛ تلاشی که تاکنون بی‌نتیجه مانده و خواهد ماند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: صبح نو
ارسال نظرات