۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۳۳۸۵
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت انگیزه‌های طلبگی در طلاب حوزه

ضرورت تقویت انگیزه‌های طلبگی در طلاب حوزه
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت انگیزه‌های طلبگی در طلاب حوزه تأکید کرد و گفت: روحانی مهذب و متعهد و همچنین عالم عامل همیشه مورد توجه و عنایت مردم بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم طرح میثاق طلبگی دو که در رامسر برگزار شد با اشاره به این که این طرح فرصت مغتنمی برای شناخت بیشتر طلاب از فضای حوزه است، گفت: شناخت عمیق طلبه از فضای حوزه موفقیت آن‌ها در دوران تحصیل را بسیار افزایش خواهد داد.
 
وی با بیان این که متأسفانه برخی از طلاب بدون شناخت وارد فضای حوزه می‌شوند که در مسیر تحصیل با مشکلات روبرو خواهند شد، افزود: شناخت مناسب طلبه از حوزه و باید و نباید‌های تحصیل و زندگی طلبگی مانع از بروز مشکل در مسیر راه می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که فردی که وارد فضای حوزه می‌شود باید متناسب با شرایط حاکم بر حوزه اخلاق، رفتار و اعمال خود را نیز همسو کند، بیان داشت: دوره‌های میثاق طلبگی فرصت مناسبی برای آشنایی دو سویه حوزه و طلبه است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این دوره مشاوران و اساتید مجرب حوزه در کنار طلاب حضور دارند، خاطرنشان کرد: محور برنامه‌های این دوره توجه به مباحث اخلاقی، معنوی و علمی طلاب است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرد علاقه مندی که وارد حوزه می‌شود یک میثاق نامه‌ای را امضاء می‌کند که باید تا پایان عمر خود به تعهدات خود پایبند باشد، تصریح کرد: هر طلبه باید بداند که سرباز حضرت ولیعصر (عج) است و با ورود خود به حوزه باید به همه نکات و شئون سربازی برای حضرت واقف بوده و عمل کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که این میثاق طلبگی از پایه اول برای طلاب آغاز می‌شود و برای همیشه با طلاب همراه خواهد بود، افزود: طلاب باید تا آخر عمر به اصول میثاق طلبگی خود پایبند باشند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت انگیزه‌های طلبگی در مسیر زندگی شخصی و تحصیلی تأکید کرد و گفت: روحانی مهذب و متعهد و همچنین عالم عامل همیشه مورد توجه و عنایت مردم بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که اگر روحانی مهذب باشد محبوب مردم است و این مسأله با گذشت زمان تغییر نخواهد کرد، بیان داشت: هر چه زمان بگذرد محبوبیت روحانیت باقی است و با عمل به آنچه که می‌دانیم حفظ و تقویت می‌شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که اگر کسی در مسیر طلبگی خود اهل علم و عمل باشد به یقین مورد توجه مردم خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز طلاب با اخلاق، رفتار و اعمال خود در جامعه اسلامی نقش آفرین و اثرگذار خواهند بود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات