۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۰۳۳۹۳
استاد حوزه علمیه کرمان:

فرهنگ پشت میز نشینی جلوی رونق تولید را می‌گیرد

فرهنگ پشت میز نشینی جلوی رونق تولید را می‌گیرد
حجت الاسلام هدایتی با بیان این که فرهنگ پشت میز نشستن جلوی رونق تولید در کشور را می‌گیرد، گفت: فرهنگ پشت میز نشستن از تفکرات اشتباه مردم است.
حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به رونق تولید در کشور، گفت: مردم اهمیت رونق تولید در کشور را به خوبی نفهیمدند و وظیفه روحانیت است که مردم را با رونق تولید آشنا کنند.
 
وی افزود: خرید کالا‌های ایرانی از مهم‌ترین وظایف مردم و مسؤولان بوده و کشور زمانی پیشرفت می‌کند که مردم به سمت تولیدات داخلی بروند.
 
حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که مسؤولان باید در خرید کالا‌های ایرانی اول از خود شروع کنند، اظهار داشت: رسانه ها، نقش اساسی در شناخت کالا‌های ایرانی به مردم دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: تفکر خارجی بعضی از مسؤولان و مردم یکی از سبب‌هایی بوده که کشور به سمت رونق تولید نمی‌رود و مردم باید بدانند زمانی در کشور بیکاری از بین می‌رود که تولید در کشور ایجاد شود.
 
استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که خود مسؤولان در خرید کالا‌های ایرانی حساس باشند، بیان داشت: اجرا کردن تولید داخلی را باید در کشور ببینیم و مسؤولان به جای گرفتن جلسات به دنبال عملی کردن تولید در کشور باشند.
 
حجت الاسلام هدایتی اظهار کرد: فرهنگ پشت میز نشستن از تفکرات اشتباه مردم و جوانان بوده، زیرا یکی از سبب‌های اجرا نشدن تولید در کشور این است که جوانان به دنبال مدرک گرفتن و پشت میز نشستن است.
 
وی با بیان این که فرهنگ پشت میز نشستن جلوی رونق تولید در کشور را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جوانان باید در کنار مدرک، کار هم یاد بگیرند و وظیفه آموزش و پرورش بوده که در کنار مدرک و کلاس، کارگاه‌های مهارتی هم برای جوانان ایجاد کند.
 
استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به این که تفکر پشت میز نشستن از فرهنگ غرب سرچشمه می‌گیرد، بیان داشت: رونق تولید با کارکردن جوانان صورت می‌گیرد و جوانان باید بدانند که کار فقط پشت میز نشستن نیست./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات