۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۰۳۳۹۴
رییس سازمان برنامه و بودجه:

۷ هزار میلیارد تومان بابت خسارت به سیل‌زدگان اعطا می‌شود

۷ هزار میلیارد تومان بابت خسارت به سیل‌زدگان اعطا می‌شود
نوبخت پیرامون پرداخت خسارت ها به سیل زدگان گفت: دست کم هفت هزار میلیارد تومان می توان از ردیف های نقدی و اسناد اوراق بودجه، برای بازپرداخت و جبران خسارت ها اختصاص داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور امروز در پایان نشست هیات وزیران در جمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی لازم است برای همه کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان احکام جدید حقوقی صادر شود تا پرداختی های سال ۹۸ بر اساس احکام جدید به مورد اجرا درآید.

به گفته این مقام مسئول، هنوز برخی دستگاه ها موفق به صدور همه احکام خود نشده اند، اما در تخصیص بودجه برای پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان اعلام شده بود، چنانچه همه احکام هم صادر نشده، دستگاه ها باید مبلغ ثابت ۴۰۰ هزار تومان را که مصوبه مجلس است در حقوق فروردین ماه پرداخت کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: آنچه سازمان برنامه و بودجه به خزانه تخصیص داده، با احتساب مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است و در صورتی که برخی موارد این افزایش اعمال نشده، بطور حتم اقدام خواهد شد و امروز یا فردا پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: زمانی که همه احکام صادر شود، همه افزایش حقوق ها از یکم فروردین ماه ۹۸ لازم الاجراست و بطور حتم برای بخش قابل توجهی از کارکنان بیش از ۴۰۰ هزار تومان افزایش خواهیم داشت و در پرداختی های ماه بعد جبران خواهد شد.

مطالبات فرهنگیان
نوبخت اضافه کرد: منابع بودجه پارسال در حد ۹۱ درصد تحقق یافت، اما به آموزش و پروش ۱۰۷ درصد پرداخت، انجام شد.

وی گفت: امکان پرداخت برخی بدهی های وزارت آموزش و پرورش فراهم نشد، هفته گذشته باردیگر نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان پرداختی به این وزارتخانه انجام شد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز و فردا نیز ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع جدید که از سال گذشته پیگیر دریافت آن از بانک مرکزی شدیم، به آموزش و پرورش پرداخت، و امید می رود تا پیش از هفته معلم بتوانند همه بدهی های خود را بپردازیم و مطالبات فرهنگیان تسویه شود.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
از اقدامات دولت و گروه های جهادی و طلاب در کمک به محرومان سیل زده تشکر می شود.
مردم مناطق سیل زده در معرض گرمای شدید قرار دارند.
هم چنین آنچه موجب درس‌آموزی از این حوادث تلخ می‌شود، مطالعه و آسیب‌شناسی دقیق و موشکافانه است که در این زمینه همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید به صورت همه‌جانبه و فعال ورود کنند تا ان‌شاءالله با یک جمع‌بندی صحیح و جامع برسیم.
0
0
داریا یکانه
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
رسیدگی به داد سیلزدگان اولویتی مهم وتاثیر گذار در اذهان مردم آن خطه خواهد بود ، خدا خیرتان بدهد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
حمایتها از مردم سیل‌زده کشور با همت مردم، هیات مذهبی و با محوریت مساجد انجام شده
این حمایتهای خودجوش نشانه عزم ملی مردم ایران است.
آفرین به حوزه در امدادرسانی به سیلزدگان
0
0