۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۳۳۹۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

فرعونیان متصدی ناامید ساختن مردم هستند

فرعونیان متصدی ناامید ساختن مردم هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرعونیان متصدی ناامید سازی مردم هستند، گفت: قابیلیان در اوج ثروت و توانمندی هم که باشند نمی توانند به مردم نیازمند کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت گفت: بعضی از کتابهایی که به طور معنوی بحث انسان را مطرح کرده‌اند به خصوص کتابهایی که دانشمندان مومن به قلم تحریر در آورده‌اند از انسان تعبیر به عالم اکبر کرده و چنین می گویند که این دنیای ظاهر با هر آنچه در آن است نسبت به انسان، عالم صغیر به شمار می آید.

وی افزود: انسان حقایقی دارد که عالم صغیر فاقد آن است و هر آن چه در عالم ملک و شهود وجود دارد در انسان یافت می شود اما هر چه در انسان هست در عالم صغیر نیست، با توجه به قدر و منزلتی که انسان دارد می توان گفت انسان ها به دو رشته تقسیم می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه قابیلیان انسان هایی هستند که خودشان را نشناختند و به قدر و جایگاهشان بی توجه هستند، عنوان کرد: قابیلیان به فرموده خداوند متعال اهل غفلت هستند و از خود خبری ندارند و چون بی خبر از خودشان هستند به هر مسیر منفی کشیده می شوند و از امور خلاف و منفی لذت هم می برند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید بداند مملوک است و به طور موقت در عالم دنیا زندگی می کند، گفت: انسان هایی که خودشان را فراموش کردند نسبت به دیگران ذره ای دلسوزی ندارند و گاهی مانند شیطان اهل ترفند زدن و نقشه کشیدن علیه سایرین هستند تا به نحوی مردم و یا ملتی را فریب دهند و آنان را بدوشند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب بین و هدایت است، عنوان کرد: متاسفانه تفاسیری که سایر مذاهب از قرآن کریم دارند مختلف بوده و در تصورات خودشان تفسیر همان تعلیم ادبیات عرب است در حالی که در مکتب اهل بیت(ع) تفسیر قرآن پی بردن به اسرار و رموز آیات است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: بالاترین سرقتی که از کتاب قرآن کریم صورت گرفته سرقت عملی بسم الله الرحمن الرحیم است. طبق صریح روایات؛ قرآن کریم در دنیا و آخرت حجت الهی است. انسانی که خودش را فراموش کرده به دزدی در قرآن دست می زند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عبادت رزق الهی است، گفت: رزق از سوی خداوند به انسان عنایت می شود، انسان رزق‌های متفاوتی دارد که یکی از آن رزق ها عقل است تا انسان به واسطه آن به معرفت الله برسد.

وی ادامه داد: قلب رزق دیگری است که خداوند به انسان عطا کرده تا به وسیله آن قیامت، انبیا و ائمه اطهار(ع) را قبول کند و دیگر رزق مربوط به نفس می شود تا انسان اخلاق حسنه را کسب کند البته رزق دیگری هم وجود دارد که به شکم اختصاص دارد و این رزق با حیوانات مشترک است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: انسانی که خودش را فراموش می کند در زمره شکم پرستان قرار می گیرد، در حال حاضر 7 میلیارد انسان با رزق شکم در دنیا زندگی می کنند. خود فراموشی ظلمتی خطرناک است که بیشتر انسان ها به آن گرفتار هستند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: انسان باید بداند مملوک، عبد و وابسته به خالق و مخلوق است. کسانی که خدا را فراموش می کنند همانند شیطان می توانند به مردم خیانت کنند این افراد در گروه قابیلیان و قاتلان انسانیت قرار می گیرند.

وی افزود: امروز اگر یک میلیون انسان بی گناه در منطقه خاورمیانه و یا در هر نقطه از جهان به خاک و خون کشیده می شوند به سبب وجود همین قابیلیان است. برخی از آنان شبها در کاخ ریاض می نشینند و از شکمشان بیشتر غذا و شراب گران قیمت تر می خورند در حالی که در همان لحظه به فرمان همین قابیلیان صدها تن از مردم مظلوم یمن قطعه قطعه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: امروز در برخی مناطق کشور مانند خوزستان، لرستان و گلستان مردم گرفتار سیل شدند و برخی از آنان از همه زندگیشان تنها لباس تنشان باقی مانده و تمام اموالشان را آب برده است با این وجود در این شرایط برخی افراد در همین مملکت با میلیاردها تومان ثروت نتوانستند یک عدد شیر خشک به مردم آسیب دیده کمک کنند از بس که دل سنگ هستند و خودشان را فراموش کردند آنان نیز در زمره قابلییان قرار می گیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب باشد در زمره قابیلیان، فرعونیان و نمرودیان قرار نگیرد. کسانی که در کشور مسؤولیت دارند اگر ارباب رجوعی را که به هزار امید به آنان مراجعه کرده ناامید کنند آنان در زمره فرعونیان قرار می گیرند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات