۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۰۳۴۰۹

آیین نکوداشت علمی پرفسور لگنهاوزن برگزار شد

آیین نکوداشت علمی پرفسور لگنهاوزن برگزار شد
آیین نکوداشت علمی پروفسور لگنهاوزن با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین نکوداشت علمی پروفسور محمد لگنهاوزن با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی امروز در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این آیین نکوداشت آیات محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و علی‌اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به سخنرانی پرداختند.

همچنین حجج اسلام شفیق جرادی از لبنان، هادی صادقی معاون رئیس قوه قضائیه و غلامرضا اعوانی برگزیده جایزۀ علامه طباطبایی(ره) و استاد برجسته فلسفه، از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

لازم به ذکر است، جامعه‌المصطفی‌العالمیه، مرکز پژوهش‌های صدرا، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشگاه ادیان و مذاهب، کانون اندیشه جوان و دانشگاه مفید همچنین بنیاد نخبتگان از دیگر نهادهای همکار در برگزاری آیین نکوداشت علمی پروفسور محمد لگنهاوزن هستند.

گفتنی است، پروفسور محمد لگنهاوزن، در خانواده‌ای مسیحی کاتولیک متولد شد و در سال ۱۹۷۴ در دانشگاه ایالت نیویورک در آوبنه (مرکز اداری و دانشگاهی ایالت نیویورک) مشغول تحصیل شد.

وی برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه لاس پذیرفته و در سال ۱۹۷۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از این دانشگاه شد؛ لگنهاوزن ده سال نیز در دانشگاه تگزاس‌ جنوبی تدریس کرد و در همین دوران بر اثر آشنایی با دانشجویان مسلمان به اسلام گرایش پیدا کرد.

وی به دعوت انجمن حکمت و فلسفه به ایران مسافرت کرد و به تدریس اشتغال یافت؛ او از سال 1993 تا کنون در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه امام خمینی(ره) در حال تدریس است وی همچنین سابقه تدریس در دانشگاه تربیت مدرس و مفید را نیز دارد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات