۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۴۱۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق تمدن نوین اسلامی منوط به ملت و جامعه خودساخته است

تحقق تمدن نوین اسلامی منوط به ملت و جامعه خودساخته است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر از خودسازی به جامعه‌ای خودساخته دست یافتیم در آن صورت می‌توانیم قدرت تمدن سازی جهانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم رژه روز ارتش، ضمن تبریک این روز به ارتش و ملت ایران، به تبیین ملزومات تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مهم سه رسالت خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را به‌عنوان تکلیف همگانی تعیین و بر اجرای آن تأکید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این راستا نخستین وظیفه ما این است که با تهذیب نفس به خودسازی پرداخته و نگذاریم اشتغالات روزمره و مسائل مختلف ما را از خود واقعی ما دور کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه خودسازی مقدمه و پلی برای جامعه سازی و جامعه پردازی است، خاطرنشان کرد: درواقع ملتی می‌تواند جامعه آرمانی و متعالی داشته باشد که در وهله نخست ملتی خودساخته باشد.

وی تصریح کرد: اگر از خودسازی به جامعه سازی رسیده و به جامعه‌ای خودساخته دست یافتیم در آن صورت می‌توانیم قدرت و ادعای تمدن سازی جهانی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در این زمینه باید از تمام توان و توانمندی داخلی ازجمله نیروهای انسانی متخصص و متعهد، ابزارآلات نوین و مدرن و درایت و تدبیر در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها بهره ببریم تا بتوانیم به تمدن نوین اسلامی که شایسته ملت مسلمان ایران است برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ملت خودساخته و نیروهای مسلح مقتدر ما نماد اتحاد، اقتدار و ولایتمداری هستند، افزود: درنتیجه همین اتحاد است که می‌بینیم با وجود خسارت‌هایی که سیل اخیر به بار آورد؛ اما حضور دوشادوش مردم و نیروهای مسلح در امدادرسانی به سیل‌زدگان صحنه‌های بدیع و زیبایی را خلق کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما هم در زمان دفاع مقدس و هم در دوران جهاد سازندگی پیش رو و پیش‌گام بودند، گفت: همه موفقیت‌های مردم و نیروهای مسلح کشور در بیش از چهار دهه گذشته مرهون ایمان به حق تعالی است؛ ازاین‌رو تا زمانی که دست خدا به همراه ما است از هیچ کدام از تهدیدها و تحریم‌های دشمنان و دنیای استکبار هراسی نداریم.

گفتنی است، در این مراسم یگان‌های ویژه نیروهای مسلح خراسان شمالی از مقابل قرآن کریم، تمثال امام راحل و رهبر معظم انقلاب و جایگاه مسؤولان رژه رفتند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات