۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۰۳۴۱۸
سخنگوی النجباء:

حضور الحشد الشعبی در شهرهای سُنی عراق ربطی به آمریکا ندارد

حضور الحشد الشعبی در شهرهای سُنی عراق ربطی به آمریکا ندارد
سخنگوی النجباء گفت: ماندن یا رفتن الحشد الشعبی از شهرهای عراق در حوزه فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق است و آمریکا نمی‌تواند الحشد را از برخی شهرهای عراق بیرون کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق به اخباری از تلاش‌ آمریکا و دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس برای بیرون کردن الحشد الشعبی از شهرهای سنی‌نشین عراق واکنش نشان داد.

الموسوی گفت: ماندن الحشد الشعبی در شهرهای سنی‌نشین ربطی به سلیقه‌ سیاسی، عشایری یا آمریکایی ندارد و نیروهای الحشد الشعبی نماینده حاکمیت کشورشان هستند.

وی افزود: کسی که درباره بیرون بردن الحشد از هر کدام از شهرهای عراق تصمیم می‌گیرد، فرمانده کل نیروهای مسلح است که  به خطر اوضاع کنونی واقف است، بخصوص که هسته‌هایی تروریستی در آن شهرها وجود دارد و هنوز خطر باندهای تروریستی در سوریه، عراق را تهدید می‌کند.

الموسوی گفت: آمریکا اگرچه تلاش کرده با کمک به برخی عشایر و سیاستمداران جنجال رسانه‌ای ایجاد و بحران‌سازی کند، اما نفعی از این کار نمی‌برد؛ کاری که آمریکا می‌کند نقشه‌ای لو رفته است بخصوص که برخی احزاب سیاسی در جلب رضایت آمریکایی‌ها گوی سبقت را از هم می‌ربایند و خواهان انحلال الحشد الشعبی و خروج آن از شهرهای سنی‌نشین می‌شوند.

به گفته این سخنگوی جنبش مقاومت نجباء (عضو الحشد الشعبی)، «اغلب عشایر شهرهای سنی‌نشین که در طول جنگ آزادسازی عراق شهید داده‌اند هنوز از بازگشت برخی شخصیت‌هایی که از داعش حمایت مالی و سیاسی کردند، هراس دارند بنابراین آمریکا هر کاری بکند هرگز نمی‌تواند چیزی به عراق دیکته کند».

منابع خبری می‌گویند که واشنگتن با حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حمله‌ای هدفمند برای اعمال فشار و تحریک عشایر استان‌های غربی به اخراج الحشد الشعبی از شهرهای سنی‌نشین را رهبری می‌کند و یکی از نشانه‌های این حمله سفر چند روز قبل کاردار سفارت آمریکا به الفلوجه بود./983/ب

منبع:فارس

ارسال نظرات