۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۰۳۴۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیان در مدارس خراسان شمالی

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیان در مدارس خراسان شمالی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیان در مدارس استان، گفت: جای خالی ائمه جماعت روحانی در مدارس خراسان شمالی مشهود است.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به کمبود امام جماعت روحانی در مدارس استان، اظهار داشت: کمبود امام جماعت روحانی در مدارس باید موردتوجه قرارگرفته و از ظرفیت آن‌ها بیشتر استفاده شود.

وی افزود: در بحث فرهنگ و آموزش حضور روحانیان بسیار اهمیت دارد و کوتاهی و عدم توجه به این مسئله در آینده خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره فرهنگ و جامعه دینی وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اگر مسؤولان در این زمینه سرمایه‌گذاری نکنند و از مسائل دینی و مذهبی سرسری عبور کنند آسیب‌های اجتماعی زیادی گریبان گیر جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که در حوزه‌هایی که از ظرفیت روحانیان بیشتر استفاده‌شده میزان آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به‌طور قابل‌توجهی کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: برای اینکه جامعه‌ای پویا و بانشاط داشته باشیم لازم است برای قشر حساس نوجوان و جوان که جمعیت عظیمی از کل کشور را تشکیل می‌دهد سرمایه‌گذاری کرد؛ تا به این طریق در آینده شاهد شکوفایی، پویایی و نشاط جامعه دینی باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا باید از ظرفت روحانیان در فضاهای آموزشی نظیر مدارس، دانشگاه و غیره استفاده بیشتری شود؛ چراکه نقش مفید روحانیان و علما در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: لازم است مسؤولان و متولیان امر در برنامه‌ریزی‌های خود نسبت به این مسئله همت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با قدردانی از زحمات و دلسوزی‌های ائمه جماعت مدارس، افزود: ائمه جماعت مدارس بدون هیچ چشمداشتی و با کمترین توقع در مدارس به آموزش و تبلیغ دین اسلام می‌پردازند که شایسته قدردانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی 1900 مدرسه وجود دارد که از این تعداد فقط 148 مدرسه دارای روحانی و امام جماعت است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات