۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۰۳۴۳۹

ویژگی های پرفسور لنگهاوزن از نگاه آیت الله مصباح یزدی

ویژگی های پرفسور لنگهاوزن از نگاه آیت الله مصباح یزدی
آیت الله مصباح یزدی حقیقت جویی، خستگی ناپذیری، صراحت و شجاعت در ابراز نظر را از مهم ترین ویژگی های پرفسور محمد لنگهاوزن برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مصباح یزدی در آیین نکوداشت علمی پروفسور محمد لگنهاوزن که امروز در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: حقیقت جویی از جمله ویژگی های محمد لگنهاوزن به شمار می رود؛ البته همه ما طالب حقیقت هستیم اما چه مقدار به این کار علاقه داشته باشیم تا در عمل نیز دیده شود کم است، اما وی قدم های برجسته ای در این زمینه برداشته است.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: انسان موارد بسیاری را دوست دارد که حاضر نیست در به دست آوردن آن تلاش کند اما وی در رسیدن به هدف خود خستگی ناپذیر است به گونه ای که در میان حوزویان و دانشگاهیان کم مشاهده می شود؛ ویژگی دیگر ایشان شجاعت و استقلال نظر است زیرا برخی نظریه ای به دست می آورند اما شرایط محیط اجازه نمی دهد نظریه خود را بیان کنند اما ایشان نظرشان را با صراحت مطرح می کنند.

آیت الله مصباح یزدی با طرح سؤالی مبنی بر این که چه می شود فردی برای تحقیق از کشوری که زندگی در آنجا آرزوی افراد فراوانی است به شهری که موقعیت علمی آنچنانی ندارد می آید، گفت: رحمت الهی به گونه ای است که اگر کسی صادقانه توفیق راهنمایی بخواهد، آنچنان با مسائلی او را راهنمایی می کند که عقل هیچ انسانی نمی تواند آن را تحلیل کند.

وی افزود: ایشان در معارف اسلامی از برخی اساتید مسلمان بهتر دفاع می کند؛ افراد حقیقت جو در همه مناطق عالم پیدا می شود و گمان نکنیم کشوری که مسؤولانش با اسلام دشمنی می کنند، همه افراد آن کشور نیز این گونه هستند چنانچه لگنهاوزن که فردی امریکایی است بهترین دفاع را انجام می دهد؛ خداوند به قدری مهربان است که در هر مکانی ظرفیت باشد زمینه های هدایت و رشد را ایجاد می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در تمام دنیا باید به تبلیغ دین پرداخت، اظهار کرد: برخی گمان می کنند وظیفه ما نشر دین در این کشور است همچنین در همه بخش های دین نیز باید مطالعه کرد که امروزه برخی حتی به تمام بخش های دینی نمی پردازند چه رسد به این که به تبلیغ در سایر کشورها بپردازد.

وی با اشاره به زمان آشنایی خود با لگنهاوزن گفت: اگر قصوری در حق ایشان داشته ایم عذرخواهی می کنم و از خداوند درخواست می کنم تا بتوانیم همه حقایق را به درستی بشناسیم و بتوانیم برنامه تحولی برای تمام حوزه ها داشته باشیم تا در پیش گاه امام زمان(عج) شرمنده نباشیم.

گفتنی است در پایان نیز از مجموعه مقالات محمد لگنهاوزن تحت عنوان فیلسوف فروتن رونمایی شد./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات