۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۴۴۱
آیت الله جوادی آملی:

ترامپ و امثال آن غارتگرانی مانند جاهلیت صدر اسلام هستند

ترامپ و امثال آن غارتگرانی مانند جاهلیت صدر اسلام هستند
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ترامپ و امثال آن غارتگرانی مانند جاهلیت صدر اسلام هستند، گفت: اینها نام خود را عوض کردند وگرنه همان غارتگران جاهلی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبد الله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم در جلسه درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه ترامپ و امثال آن غارتگرانی مانند جاهلیت صدر اسلام هستند، گفت: اینها نام خود را عوض کردند وگرنه همان غارتگران حاهلی هستند.

وی افزود: رسول گرامی اسلام(ص) با قیام خود جاهلیت را از بین بردند و جامعه و تفکر متمدن را تشکیل دادند، هرجا سخن از عدل و عقل است از انبیا و اهل بیت(ع) گرفته شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان ابدی است و نباید خود را به بیراهه بکشاند، اظهار داشت: انسان باید با دید آخرتی و ابدی به زندگی خود نگاه کند نه این که نگاه صرفا دنیوی داشته باشد.

وی ادامه داد: انسان نباید کار خود را بزرگ بشمارد و عنایت الهی را به نام خود تمام کند بلکه انسان در پیشگاه الهی تنها باید بگوید ندارم، اگر کسی در درگاه الهی ادعا کرد که داشته او عنایت الهی نیست آبروی خود را از بین برده است؛ اگر کسی بگوید 40 سال درس خوانده ام و به فلان مقام رسیده ام آبروی خود را برده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که انسان نباید نسبت به خدا و خلق خدا منت بگذارد، ابراز داشت: انسان هر چه دارد از خداوند متعال است و تنها باید از درگاه الهی کمک بخواهد و استعانت کند؛ اگر انسان در مسیر الهی و برای خدا صبر کند مانند عبادت می شود و در کنار نماز قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: انسان در برابر تک تک نعمت های الهی باید شاکر باشد، شکر نعمت باید به صورت زبانی، قلبی و صرف نعمت در جای خودش باشد اما گاهی نعمت های الهی را علیه دین خدا استفاده می کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
 
تعداد بازدید : 4
 
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
ریشه انقلاب اسلامی در اندیشه است و ما در پردازش و تأملات نظری و هر تأمل عمیقی، به اندیشه انقلاب بدهکار هستیم.
0
0
یاراحمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
اجتماعی شدن یک نظام اندیشه‌ای تمدن‌ساز امری گریزناپذیر است، با این وجود، سزاوار است نسبت به پیامدهای مثبت و منفی آن هوشیار بود تا مسیر دست یافتن جامعه به آرمانهای تمدنی خود به بیراهه تبدیل نشود.
0
0