۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۰۳۴۵۳
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه:

زندگی لگنهاوزن برای دنبال کنندگان حقیقت درس آموز است

زندگی لگنهاوزن برای دنبال کنندگان حقیقت درس آموز است
دبیر علمی آیین نکوداشت علمی لگنهاوزن با بیان این که زندگی لگنهاوزن برای افراد دنبال کننده حقیقت درس آموز است، گفت: وی برای آموختن حقیقت تمام زندگی خود را رها می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ساجدی در آیین نکوداشت علمی محمد لگنهاوزن که امروز در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با ارائه گزارشی از اهداف برگزاری آیین نکوداشت، گفت: این جلسه به همت قطب علمی فلسفه دین که مجمع هم اندیشی اندیشمندان یک رشته است برگزار می شود.

دبیر علمی آیین نکوداشت علمی محمد لگنهاوزن ادامه داد: هدف ما تجلیل از بزرگان رشته فلسفه دین، شناسایی اندیشه های مغرب زمین و توسعه آن و همچنین پاسخ گویی به نیازهای این عرصه است، بنابراین با همکاری مؤسسات متعددی تصمیم گرفته شد آیین نکوداشت علمی محمد لگنهاوزن برگزار شود؛ آیت الله مصباح یزدی در زمینه شخصیت پروفسور محمد لگنهاوزن مصاحبه تفصیلی انجام داده اند که در یک کتاب منتشر خواهد شد.

وی با بیان این که جوانان باید زندگی نامه محمد لگنهاوزن را مطالعه کنند، اظهار کرد: لگنهاوزن فردی است که پس از ده سال تدریس در دانشگاه تگزاس و به دلیل حقیقت جویی، آمریکا و حتی همسرش که با او همراهی نمی کند را رها کرده و به ایران می آید و در این مسیر زحمات فراوانی را متحمل شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی زندگی لگنهاوزن را برای افراد دنبال کننده حقیقت، درس آموز دانست و گفت: از جمله دلایل پیوستن ایشان به اسلام نهج البلاغه امام علی(ع) است، در نتیجه به صورت مستقیم وارد تشیع می شود؛ وی در رشته خود دارای اطلاعات فراوانی است و تمامی کتاب ها را مطالعه می کند و بسیاری از شخصیت های برجسته فلسه دین خود را مدیون وی می دانند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
مصطفی رستمی
ارسال نظرات